Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Remontens primära uppgift är att hålla bettet stilla och på plats hos unga hästar, = remonter kallades dom inom det militära, och hos äldre hindrar den hästen att bita tag i bettet och pulla.
I Armens rid- och körinstruktion benämns remontnosgrimman som just en nosgrimma man SKA använda när hästen pullar.
Kreativt
Jag är ju egentligen oxå ute efter ett rundsytt med remont. Men rundsytt får jag väl ta och välja bort. Eller om man ska härma med att sprätta och syNosdelen på det platta var iaf riktgt snygg.
Men vad sydde du med?
Och den rundsydda nosgrimman, är det den som är så sjuuukt mjuk? Och med lite matt läder? Isf har jag klämt på den x antal gånger på Horze, minns inte vilket märke bara.
Tror redan att du sett det, men kunde inte låta blihööks säljer ett rundsytt remontträns nu
![]()
Fast det tillverkas ju bara i svart samt att det är synliga spännen överallt på det![]()
Ber om ursäkt för OT men jag hittade det perfekta remonttränset igår! Dock var det ett islandsträns så jag undrar om det kan passa på ett halvblod som ligger mellan cob och full i tränsstorlek?
Ber om ursäkt för OT men jag hittade det perfekta remonttränset igår! Dock var det ett islandsträns så jag undrar om det kan passa på ett halvblod som ligger mellan cob och full i tränsstorlek?
Fast det tillverkas ju bara i svart samt att det är synliga spännen överallt på det![]()
Ja, tyvärr så uppfyller det inte några av mina krav utom att det är remontnosgrimma. Typiskt!
Hade velat ha hakar vid bettet och knäppning i nacken.
Eller om det hade varit platta remmar så hade jag velat ha padding i nacken där nackremmen på nosgrimman ligger ovanför nackstycket. + hakar vid bettet. Så som mysbolls träns ser ut.
Dessutom tycker jag att det är på tok för dyrt eftersom det inte uppfyller mina krav
Hade det uppfyllt mina krav som rundsytt hade jag kunnat ge det dubbla i pris (men då hade jag gärna velat att smala lädertyglar med stoppar ingått)
Kräsen ska man va![]()
Vad var det för träns du hittade?