Träns som matchar bates isabell.

panaccea

Trådstartare
Letar efter ett träns som matchar i färgen med min bates sadel, den är brun enligt div hemsidor. Men jag tycker den är lite mer åt det röda hållet.

Hittade ett jacson i butiken som var exakt samma färg, men i strl cob så jag beställde då samma träns fast en strl större och när jag fick hem det var det inte alls samma färg som cob-tränset! :cry:

Är ute efter ett dressyrträns/kandar med med bred nosgrimma och nätta silverdetaljer(inga stora blaffiga spännen osv). gärna då med tillhörande tyglar. Får kosta max 700 kr. (helst så billigt som möjligt)

Utomhusdressyr047.jpg

Senast ändrad:
Sv: Träns som matchar bates isabell.

Kan inte riktigt vad dom olika färgerna kallas.. röd-brun kallar jag det ;)

Hittar inga knights-träns där.. bara pessoa och Zaldi. och inget av dom föll mig i smaken :crazy:

Oki, då fanns dom inte med på hemsidan alltså. För det är i Källquists-sortimentet som Knights finns med i. Men du har ingen butik nära dig som säljer Källquits-produkter? De bör kunna ta hem tränsen åt dig, normalpris har jag för mig de ligger på ca 500-700:- beroende på modell på tränset. Det är ju dock bra om du får se färgen och tränsen på bild innan du tar hem tränset kanske..

Vi har ridsportbutik på gården som är ÅF för källquists.. ska kika i deras katalog.

Här har du ett kandar från Knights i den färgen jag menar!

sirlancelotS.gif

Vad tror du om den färgen? Har själv en sadelgjord från samma märke som är havannabrun (f.ö till salu :angel: ) och vet folk som har träns från samma märke, tycker det verkar va bra kvalité för priset. :)

Utomhusdressyr047.jpg

sirlancelotS.gif

Om man jämför är det kanske inte exakt samma nyans ändå, men jag tror inte man kommer tänka på det i alla fall. Och tror att det är ungefär vad du letar efter, i samma prisklass :).

Nej, men vad tycker du om Färgen på det då?
För Knights tränsen finns ju i många olika modeller!
Det där var ett utav kandaren...

har ett träns i exakt samma färg, dock så är det lite taskig färgkvalité på mina kort. jag köpte det på granngården.
runt 300-350 kr med tyglar, Billigt och välanvänt och hållt mkt bra.
är väldigt snyggt irl! passade min frieser hur bra som helst. (va köpte till han)

26.jpg

1.jpg

(foto; copyright s.w)

För att du ska kunna se några av Knights modeller:

Ivanhoe
ivanhoetrS.gif

King Richard
kingrichardtrS.gif

Sir Kay
sirkayS.gif

Tristan
tristantrS.gif

Sir Lancelot Kandar
sirlancelotS.gif

Sir Gawan Kandar
sirgawanS.gif

Tränsen verkar kosta ca 450-600:- och kandaren ca 900-1000:-

Är det ett Horsemans Choice träns? Finns ju också i Havanna!
För de är ju billiga, finns på Granngården, kostar ca 200-400:-

Lite olika modeller på HMC tränsen:
HMCkomp1S.gif

artBild.asp

HMCkomp3S.gif

HMCkomp4S.gif

HMCkomp5S.gif

cactuspower skrev:
Lite olika modeller på HMC tränsen:
HMCkomp3S.gif
Det där tränset har jag. Det kostade 249 kr inkl tyglar på Granngården, har "mässingsspännen" och "-duttar" på pannbandet. Funktionellt, men kvaliteten motsvarar priset tyvärr. Det visade sig dessutom se mera vinrött ut i dagsljus än i affären. Alltså passade det inte så bra till sadeln jag försökte hitta en billig matchning till. Nåja, alla gör vi felköp ibland, men det kan ju vara ett bra köp för någon annan.:)

ja det stämmer nog, litet svart märke med 3 bokstäver.
min har silverdetaljer, ingen mässing.

Färgen var helt ok! hade varit perfekt om man hade korsat sir lacelot och sir gawan :D

Det ska vara breed nosgrimma, han har så stort huvud så han kan lätt bära upp det.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns... 2
Svar
27
· Visningar
5 783
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Nu har jag bestämt :angel: att jag ska få ett träns i födelsedagspresent, eller ja det blir väl till hästen men jaja. Är så less på att... 2
Svar
37
· Visningar
2 935
Senast: Centaur
·
Dressyr Har nu 3 st dressyrträns som passar på Frida, men kan inte riktigt bestämma mig för vilket hon ska få gå med...:p Alla har de olika... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 147
Senast: Ludique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka