Träns till "stornosad" häst - engelsk/aachen

the_connemara

Trådstartare
Hubertus Classic full går precis runt nosen i normal höjd utan att sitta supertajt med den lilla padden på men "sidostyckena" sitter långt bakom benen på sidan av huvudet (hoppas ni fattar?). Hubertus Cheval i cob sitter lagom löst utan padden i normal/hög höjd men lite tajt mot "benen". Frank Baines i full så sitter "sidostyckena" på nosgrimman över/framför "benen".

Tips på märken/modeller med rymliga nosgrimmor?

(som ni kanske gissar så var jag helt inställd på det där FB-tränset men när jag fick möjlighet o prova på hästen vid sadelprovningen idag så satt det ju helt åt fanders :()

Sv: Träns till "stornosad" häst - engelsk/aachen

Har haft ett par Globus träns som har haft rymliga nosgrimmor.

Kandar;) Köpte hööks kandar och det drunknar min pålle i. Å han e ett kallblod så ingen liten nos där inte;)

Globus är gigantiska! Min grova ponny med strl cob får ha det innersta hålet på Globus. Normala i storlekarna för övrigt, men just nosgrimmorna är stora. Bra kvalitet också.

Tack för tipsen :laugh:

Jag söker egentligen märken med riktigt hög kvalite så tipsa gärna om märken/modeller som kan passa/inte passa där med! Ska kika på Globus oxå.

Liknande trådar

C
Utrustning Nu har jag länge letat efter ett välsittande aachen träns, vill hitta ett träns där sidostyckena & nosgrimme sidstyckena, går... 2
Svar
23
· Visningar
4 280
Senast: cleopatra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?