Träns utan nosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Graendal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 100
G

Graendal

Jag rider utan nosgrimma. Och nu behöver jag ett nytt träns, och tänkte köpa ett snordyrt kvalitetsträns, kanske Passier eller nåt.

Men - det känns väldigt löjligt att betala 5000 för två sidostycken, ett nackstycke och ett pannband. Nosgrimman är ju typ halva tränset, och den plockar jag bara bort och lägger att dö i någon hörna i sadelkammaren. :p

Hur gör ni andra utan nosgrimma? Varför i all världen finns det inte träns att köpa utan nosgrimma, den kan man ju köpa till, som tyglar och bett? Eller finns det?

Jag funderade på att specialbeställa ett från nån sadelmakare, men jag vet inte riktigt om jag vågar, trist om det blir fel.. Nån med erfarenhet?

Sv: Träns utan nosgrimma

Hos många tillverkare kan man ju köpa "lösa delar". Jag pusslade ihop ett sabre-träns från delar eftersom arabeländet skulle ha cob på nosgrimma och sidostycken och full på nackstycke och pannband...

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 347
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 618
Utrustning Idag postade en känd hästsida på Facebook (får jag skriva vilken?) en artikel om träns med halva nosgrimmor. Käkremmen går över...
Svar
6
· Visningar
2 486
Senast: Lingon
·
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka