• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 8 856
Sv: Träns...

...nu har jag köpt ett träns. Det blev ett Hubertus classic.Kunde inte låta bli när det va på rea. Sitter perfekt på min pålle. :)
Men ev blir det kanske ett till när mässan nu börjar närma sig...
Tack för alla förslag! :bow:

ojojoj vågar man berätta att man har ett hopplock av ett gammalt ridskoleträns, börjes pullargrimma, börjes tyglar och ett märkeslöst men enkelt och fint pannaband ( går från smalt till brett i ett "mönster" ) :D

alla har så dyyyra grejer...

fast vi knallar ju visserligen bara runt ute

Favoriten..
windy.jpg

Så här hemskt ser det ut med en fårskinns bit på.. :crazy:
ludd.jpg

Den här har vi när vi pysslar lite från marken..
Windykapson.jpg

Jag köper igna dyra träns, eftersom att jag inte tycker att kvalitén på just träns är någon större skilldnad.

Jagh lägger hellre ner mkt pengar på sadlar, täcken och shabrak som ska hålla för många tvättar.

så jag nu 2 träns jag använder; ett mörkbrunt från treadstone med aashen nosgrimma.. Kostade typ 800:-
Och ett svart med vit fodring, från Knights, kostade 700typ.

Och visst, de e ju inte jätte bra kvalité men dom funkar :)

Ska köpa ett nytt till våren, inte då hlr ngt jätte dyrt, hade tänkt mig ett kieffer eller möjligtvis ett stübben..

Jag har två märkeslösa svarta, men dom används knappt aldrig.
Rider i princip alltid med mitt Bruna Jacsonträns. Modellen heter Boheme och är med aachennosgrimma, brunt m. mässingsspännen, ser ut såhär:

boheme.jpg

Men jag rider remontnosgrimma i stället, för aachen, den är också från Jacson. Brun med mässingsspännen:

Ja59.jpg

Jag tycker Jacson har bra och prisvärda produkter, med helt ok kvalité på lädret i jämförelse med det förhållandevis låga priset.
Dock har jag sett några jacsonprodukter (träns ffa.) som varit ganska så stela och hårda från början, men de träns som varit det är det bara att ge ett par smörjomgångar och så mjuknar lädret fort :) Mitt träns och min nosgrimma var dock mjuk och fin från början.

Fast jag vill ha ett Hubertusträns med lös remontnosgrimma (eftersom de inte säljs kompletta..)

Jag tycker det där Stübbentränset ser jättetrevligt ut! :)
Men jag antar att ett islandsträns inte passar så bra på ett hbl, storleksmässigt alltså.. :(

njöt av att kolla på hästen gjorde jag för fin var den och tränset likaså,
men inte tillräckligt värt det för att det tog 6 minuter för mig att öppna tråden tack vare din stora bild (okej det var ju fler bilder men din bidrog till den långa väntetiden). :devil:

vet att de flesta kanske inte tänker på det, men många här sitter med modem och det är lite drygt ibland när man som jag vill se bilderna :p

jag hann gå på toa och hämta mig en glass medans jag väntade :D ;)

cactuspower skrev:
VAR köpte du ditt Hubertus på Rea?!? :) :) :)

På mustang faktiskt. Va där på sadelprovning och tittade i butiken. Hade ju hästen med så det va bara att springa och prova!:)

Lemetex - achen nosgrimma Kommer inte ihåg pris.
Sen 2 billighetsmärken på träns som jag har som extra. Kostnad ca 700,-
Nästa inköp är ett pessoaträns. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
929
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 232
Senast: Reshästen
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka