• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saga_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 263
  • Visningar Visningar 29 652
Sv: Träns...

Eitill har fått nytt träns nu, det är superfint! :D

Åh vilken härlig nyans, verkligen jätte fint! Vad har du köpt det?

Ha ha, ska jag vara helt ärligt så är det helt omedvetet det första jag tänker på när jag ser ridbilder på dina hästar!
Förlåt:angel:
Fast brukar inte tänka på hur du klär dig, du sitter så snyggt så man tittar liksom inte på det:)
Tycker då att det är svårare att se Amandas sits, hon klär sig mer bylsigt än du.

Äsch så hemskt är det då inte alls! Dessutom rider Flippan så bra att man inte ens skulle märka om hon så red i en kycklinggul sadel och matchade det med ett neonrosa träns:p

Har ett likadant! Köpte det på H**ks för typ 1200 eller liknande. Skitsnyggt och jättemjukt, blir bara bättre ju mer man använder det.
10200429.jpg

Jättesnyggt träns! (och söt häst oxå) Hade bestämmt mig för att köpa ett sådant (fast svart - min häst är skimmel) nästa gång jag kom till Hööks. Men, nu har de tagit bort tränset ur sitt sortiment.....:devil: Har tom ringt och kollat med dem och det stämmer, sålde inte så mycket av dem påstod hon jag pratade med. Har kollat på Stübbens hemsida men de återfösäljare som finns nära mig (Örebro län) har inte just detta träns i sitt sortiment.

Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant? Gärna nån webbshop.

Jag tittade i katalogen som kom för någon dag sen och det stämmer att de tagit bort det. Vad typiskt! De har ju haft det tränset i flera år.
Men om du har en återförsäljare av Stübben i närheten så brukar de kunna ta in specifika varor på beställning, även om det inte ingår i deras ordinarie sortiment.
Jag tittade i en gammal Hööks katalog och tyvärr så heter den juinte mer än "Stübben komplett islandsträns". Så om du lyckas få någon att beställa in tränset åt dig så se till att du får rätt!
Om du får tag på det så kommer du inte att ångra dig, lädret är :love:

Men kunde dom inte ta hem det åt dig då? När jag har pratat med dom så har de sagt att de kan ta hem allt i Stübbens sortiment.

Hööks kunde inte ta hem det eftersom det inte ingick i deras sortiment numera. Men jag ska kolla vidare, finns ju fler som säljer Stübben.

Hör med Börjes annars, de brukar kunna ta hem det mesta. De har i alla fall tidigare även haft bättre priser på Stübbens produkter än Hööks.

Någon som har ett förslag på ett svart träns med silver spännen, och bra läder kvalite?. dock ej Stübben ;)

jag rider mycket med grimma;)
men har ett autsund träns(vardags) hur underbart som helst mjukt och jättemysigt från första stund.
det är en nackrem med remontnosgrimma till(specialkort då hästen e mini).
köpte tränset på VM i Norrköping.

mitt andra träns e ett tävlingsträns, vet inte märket dock men det är halvt rundsytt, det är lixom rundsytt men tillplattat haha fint är det iaf det har med remontnosgrimma och nackstycke.

sen har jag en engelsk nosgrimma jag använder till det tränset den är vit och var jääääävligt dyr minns dumt nog inte märket för det men dyr iaf haha.
den kostade som hela mitt austund träns har jag för mig.

men den vita nosgrimman e värd pengarna hade den på lag som när jag red dressyr såg hyffsat bra ut:)

här kommer bilder:

austund huvudlaget och den vita engelska nosgrimman
14311186.jpg

dressyr lag sm den vita nosgrimman med den andra huvulaget kom på att det huvudlaget har pannband.
14311191.jpg

mitt austundträns
10248837.jpg

det tränset är mjukt redan innan man satt de på hästen helt underbar kvalite:love:

Austund tränset är verkligen riktigt bra kvalite och inte flera tusenlappar dyrt och det finns med silverspännen(såsom jag har)

Senast ändrad:

Jag skulle tro att den vita nosgrimman är Top Reiter och då kostade den 400:-
Jag har hela det röda kitet, alltså 800:-

hm ja kanske det, har för mig jag köpte den från emmigården på sm iaf.
ja tycker de e lite dyrt egentligen för en rem men endå den kostar ju så mkt för att den e vit lite löjligt egentligen men vill man ha vitt så kostar det haha.

haha jo såklart men jag menar, de e ju liiite onödigt egentligen, snacka om överpris för en läderrrem;) men de vet hur de ska tjäna pengar och folk låter sig luras thihi;)

bett? det räknar jag aldrig med haha:)

Ha ha, ska jag vara helt ärligt så är det helt omedvetet det första jag tänker på när jag ser ridbilder på dina hästar!
Förlåt:angel:
Fast brukar inte tänka på hur du klär dig, du sitter så snyggt så man tittar liksom inte på det:)
Tycker då att det är svårare att se Amandas sits, hon klär sig mer bylsigt än du.

Haha hade missat det här!! xD
Ja jag brukar inte vara så noga med hur allt ser ut :angel: jag är lite bonnig hehe. Men jag har bestämt mig att jag ska klä mig lite ordentligare på kurser o sånt för det är ingen idé att göra det någon annan gång, så man får ju passa på :p
Tack för att du tycker jag sitter snyggt! :D

Kan också rekomendera Astunds träns. Härliga och mjuka och äkta isländskt. Inga plotter, utan stilrent.

Har själv väldigt svårt för skrikande färger på tränsen, vitt pannband är fint, tenntråd på nosgrimma eller pannband också. Men inte blått o rött och ja alla möjliga färger finns ju nuförtiden.

Jag är rätt sur på mig själv nu, för jag har massvis av fina svarta träns, men jag förmår mig inte använda dom till min bruna sadel :crazy::angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
903
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Övr. Katt Klösträdet i vardagsrummet är snart tio år gammalt och börjar bli ganska slitet. Nu kikar jag på ett nytt klösträd, men känner att jag...
Svar
10
· Visningar
412
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka