Transport av Shettis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare caysie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 618
När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.

När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.
Kamera vore skönt!

Jag har kört med lös häst och höbalar fram för att hästen inte ska hamna i fronten på släpet vid kraftig inbromsning.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
481
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst. Funderar på...
Svar
6
· Visningar
626
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025