Transport av Shettis

När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.
 
När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.
Kamera vore skönt!
 
Jag har kört med lös häst och höbalar fram för att hästen inte ska hamna i fronten på släpet vid kraftig inbromsning.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
7
· Visningar
565
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: Loma
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 838
Senast: MiniLi
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp