Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra fråga! Jag har en Thule och min häst står alltid och tittar ut genom de ganska små fönster som finns i den. Funderar på att byta transport och har sneglat lite på de med stora fönster fram.Upplever ni att hästarna trivs bättre med denna typ av fönster?
Mina har verkligen gillat att åka i Iforn på bilden. Haft kamera så sett hur de står och spanar ut mest hela tiden.Upplever ni att hästarna trivs bättre med denna typ av fönster?
jag upplever att alla mina har uppskattat att kolla ut oavsett om det varit frontfönster eller sidofönsterBehöver hästarna veta vad som pågår runt om dem i trafiken? Jag har valt bort denna typen av transport just pga fönstren? Är det jag som är känslig?
Min Thule Equiliner har fönster även på båda sidor fram, lagom att titta ut igenom. Men de är förvisso något mindre än fönstren på Excellent, tyvärr inte öppningsbara. Men när jag googlade så såg jag att alla Equiliner inte har detVilka transporter finns med fönster framtill?
På Equliner var det ett tillval med fönster uppe på sidorna. Jag upplever att hästarna ofta tittar ut genom fönstren!Min Thule Equiliner har fönster även på båda sidor fram, lagom att titta ut igenom. Men de är förvisso något mindre än fönstren på Excellent, tyvärr inte öppningsbara. Men när jag googlade så såg jag att alla Equiliner inte har det
Antar att det är olika på olika årsmodeller.
Edit: Jag har inte sett några Excellent med stort fram som andra beskriver men jag kanske missförstod och nån årgång Excellent har liknande som på bilder ovan. I så fall kan du glömma mitt inlägg![]()
Min erfarenhet är att hästarna uppskattar att kunna se sig omkring, hästar överlag gillar ju ofta att ha koll på omgivningen.Upplever ni att hästarna trivs bättre med denna typ av fönster?
Ja, mina gör det definitivt. Så jag är glad att den har dem.På Equliner var det ett tillval med fönster uppe på sidorna. Jag upplever att hästarna ofta tittar ut genom fönstren!
Min erfarenhet är att hästarna uppskattar att kunna se sig omkring, hästar överlag gillar ju ofta att ha koll på omgivningen.
Är tydligen Thule Premium som kan ha det stora fönstret framMin Thule Equiliner har fönster även på båda sidor fram, lagom att titta ut igenom. Men de är förvisso något mindre än fönstren på Excellent, tyvärr inte öppningsbara. Men när jag googlade så såg jag att alla Equiliner inte har det
Antar att det är olika på olika årsmodeller.
Edit: Jag har inte sett några Excellent med stort fram som andra beskriver men jag kanske missförstod och nån årgång Excellent har liknande som på bilder ovan. I så fall kan du glömma mitt inlägg![]()
Aha, då förstår jag bättre. Fick inte riktigt ihop det med stort fönster och Excellent.Är tydligen Thule Premium som kan ha det stora fönstret fram. Har lite fastnat för den modellen!
Visa bifogad fil 190634
Det är väldigt bra med att det är fyrkantigt längst fram som mitt oxå är. Det är väldigt skönt att det är så mkt plats och även att man har hyllan där.Är tydligen Thule Premium som kan ha det stora fönstret fram. Har lite fastnat för den modellen!
Visa bifogad fil 190634
Vi har en sådan. Fantastiskt bra transport med easy lock-bommar bak och enkel säkerhetsutlösning på frambommarna. Dessutom två stora sadelkammare och väldigt gott om utrymme att tränsa. Rekommenderar den!Är tydligen Thule Premium som kan ha det stora fönstret fram. Har lite fastnat för den modellen!
Visa bifogad fil 190634
Hur är den att dra? Fått för mig att Thule känns tungaVi har en sådan. Fantastiskt bra transport med easy lock-bommar bak och enkel säkerhetsutlösning på frambommarna. Dessutom två stora sadelkammare och väldigt gott om utrymme att tränsa. Rekommenderar den!![]()