transport problem ,när man åker med fler hästar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare noris96
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 918
N

noris96

När vi har använt hönät så rycker ju hästarna i höt.Det har gjort att vår ponny blivit knockad av den andra ponnyn,första gången fick hon näsblod och den andra gången hade hon ett hack vid ögonbrynet. vi stog och kollade när dom åt och då såg vi att den andra ponnyn ville hellre äta vår ponnys hö,och då såg vi hur hon slängde upp huvudet ,och tjong!!hönät inte är det bästa alternaivet när man åke två i en transport.Tänkte på ikea-påsar.Är det någon som har en bild på hur ni hängt upp den i transporten..//tack

Sv: transport problem ,när man åker med fler hästar.

Har tyvärr ingen bild.

Men då jag har hängt upp en Ikea kasse så har jag gjort så att den blivit som ett "segel". Dvs. knutit fast ena handtaget i gallret, eller annan passande krog längst fram, sen har jag knutit fast det andra handtaget vid bommen.

Har aldrig hönät i transporten när vi kör båda våra hästar.

Hösegel är ett alternativ, de flesta transporttillverkare säljer dom och dom brukar kosta runt 600:- st

Jag har skruvat upp extra ringar på väggarna på båda sidorna i transporten så jag kan hänga upp 2 hönät.
Då har dom varsitt på sin "egna" sida och slipper bråka.

Glömde...
Jag binder även hästarna från yttervägen(egen fastsvetsad ögla på bommen)till sidoringen på grimman, så pass kort/långt att dom inte kan nå över till varandra.

Liknande trådar

Hästhantering Vet inte om det hör till hästvård eller hantering egentligen.. Pratade med hovis häromdagen om ponnyns mentala status. Vi har haft... 2
Svar
30
· Visningar
3 978
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 587
P
Hästhantering Vad tänker dom med? Nu är det andra hästen på kort tid som inte går in i transporten pga folket. Mkt svårlastade hästar enligt ägarna... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 503
Senast: Görel
·
N
Ridning Vad ska man göra åt en ponny och dens ägare. Det började förra året i november månad. Vi flyttade upp hästarna från betet till...
Svar
9
· Visningar
1 757
Senast: nellieandersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka