Bukefalos 28 år!

transport strejkar

Sv: transport strejkar

Vi kan titta på Elgiganten som anlitar ett fraktföretag med mer eller mindre enbart utländska chaufförer. Tack vare billigare arbetskraft på transporter så kan dom dumpa priserna.
När detta påpekas för dom skyller dom vidare på fraktföretaget istället för att själva kolla över transporterna.
 
Sv: transport strejkar

Vi kan titta på Elgiganten som anlitar ett fraktföretag med mer eller mindre enbart utländska chaufförer. Tack vare billigare arbetskraft på transporter så kan dom dumpa priserna.
När detta påpekas för dom skyller dom vidare på fraktföretaget istället för att själva kolla över transporterna.

en enkel fråga, hur många här på forumet handla på h&m, ikea o andra lågprisbolag?

för genom att göra det så dumpar vi priserna och det slår på löner i tillverkning o transport....
 
Sv: transport strejkar

Fast bara för att det är ett lågprisföretag så använder de inte skittransporter. Båda de företagen du nämnde använder det företag där jag praktiserar, och det är ett stort företag med gott rykte i hela norden.
 
Sv: transport strejkar

Fast bara för att det är ett lågprisföretag så använder de inte skittransporter. Båda de företagen du nämnde använder det företag där jag praktiserar, och det är ett stort företag med gott rykte i hela norden.
det var princpen jag belyste. lågprisvaror föder ett lågprisbeteende
 
Sv: transport strejkar

Vi kan titta på Elgiganten som anlitar ett fraktföretag med mer eller mindre enbart utländska chaufförer. Tack vare billigare arbetskraft på transporter så kan dom dumpa priserna.
När detta påpekas för dom skyller dom vidare på fraktföretaget istället för att själva kolla över transporterna.

För att inte tala om ICA som använder Frode Laursen som fraktare. :mad:

För att återknyta till ditt tidigare inlägg.

Förutom att de utländska förarna får slavlöner så skattar de oftast i sina hemländer och det är även där de mesta av deras pengar används. Alltså går Sverige dessutom miste om skattepengarna.
 
Sv: transport strejkar

Här på västkusten gör de det, de har iaf kört minst 3 år.. Det kanske är olika i andra upptagningsområden.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 993
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp