Transporter med ytterdörrar bak..

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Jag letar efter en ny transport som ska ha dörrar bak istället för ramp. Har en så länge bara sett och titta på två modeller. Ifor Williams Hunter och nu har Boj transporter kommit ut med det med, men än så länge har jag inte sett någon sådan vagn på tävlingar etc.
Någon som har en sådan BOJ?!
Finns det fler märken som har med dörrar bak?!
Någon som vet vad dom kostar, dyrare?!
Blir vagnens vikt mer med dörrar bak?!

Tacksam för svar!
Häls. Gildra
 
Jag har köpt en ny transport med dörr bak som öppnas åt höger eller vänster dvs hela luckan är en dörr. Den kan även öppnas som en ramp på traditionellt vis. Är jättenöjd med min transport. Nypriset var mkt lägre än bojvagnarna ca 50000 ink moms och jag upplever att dörren / lemmen blir stadigare,mindre risk att den slår sig och blir skev. Min vagn finns utanför Göteborg om du vill komma och titta. Märket heter Cheval liberte. mvh Eva
 
Jag har en sådan Boj, årsmodell 00, så de har funnits ett par år! :)
Du bestämmer själv vilken vikt du vill ha om du köper ny vagn på Boj. När jag köpte min kostade Combidörrar 5000 mer än vanlig ramp (men det prutade jag bort).
Är mkt nöjd med min vagn, använder alltid dörrarna!
 
Måste fråga en sak om dörrar, du som har haft dem en tid. Blir det inte obehagligt för hästen att backa ut?
Jag har en unghäst som tycker baklämmen är ytterligt obehaglig att backa ut på, kanske han inte skulle tycka det var lika läskigt med ett steg? Kanske vore det värre?
 
Hästar blir oftast lugnare om de SLIPPER lämmen faktiskt.
För oftast så är det ju just lämmen de inte vill gå på.
 
Kan bara hålla med Kopparberg! Det är mkt lättare att både lasta i och ur med dörrar. Jag lastar alla unghästar, föl+ston med dörrar! :)
De har ingen ramp som gungar eller låter ihålig när de ska på/av. Dessutom går de mkt försiktigt ut, ingen risk att de slänger sig ut! :)
 
Ja, verkligen. Tittar man på amerikanska filmer så har ju dörrar funnits länge där...
 
Jag önskar jag hade råd att köpa ett Fautras, det är så gediget byggt :d
/P
 

Liknande trådar

Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 791
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag sökte men hittade bara äldre trådar så jag provar att posta en ny. Jag tänker mig att jag ska köpa ett enhästars släp. Av flera...
2
Svar
27
· Visningar
2 466
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 362
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Är det någon som långtidshyrt/leasat en hästbuss? B kortare främst. Vad har det kostad/månad, hur länge har ni hyrt? Från vilken...
Svar
1
· Visningar
510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp