Jag står inte i kollektiv stall utan har oxå hästarna "hemma" på gården..
Jag skrev tidigare att JAG (alltså personligen) tycker det är korkat att lasta i och ur en häst själv, det beroende på riskerna såklart..
Jag tycker ju även att det är korkat att rida utan hjälm, köra fingrarna i ett vägg uttag eller gå in i en hage med en tjur i..
JAG tycker alltså det!
Andra får för min del gärna både rida utan hjäl, stoppa fingrar vart de vill osv... Jag tycker bara det verkar korkat att utsätta sig och hästen för den risk det innebär att lasta själv..
Ridhuset?

Där är ju Humlan sällan (aldrig

) och jag åker aldrig själv med transport och om jag sitter så risigt till att jag måste köra själv så ber jag om last hjälp både här och på djursjukhuset..
Jag vet inte om det beror på att jag är gammal eller att jag bara lyckats befinna mig på rätt/fel plats vid rätt/fel tillfälle... För jag har sett en himla massa "olyckor" vi i och ur lastnig samt en bunt vid transportering...
Och dessa "olyckor" avskräcker mig absolut yill att en tänka tanken att lasta i och ur en häst på en plats helt ensam...

-Tänker på damen som bara hann lossa 1 sida av lämmen och var på väg mot den andra när hennes häst bestämde sig för att gå ut.... Hon vart ganska så mosad under lämmen och hästen..

Kanske var tur att vi var fler på platsen och att någon kunde ringa ambulans åt den medvetslösa kvinnan med hovspår i ansiktet?
Såna saker avskräcker mig från att riskera mer än jag behöver.. Kanske är jag löljig?