Bukefalos 28 år!

transportskydd??

F

furreburre

Ska börja åka omkring med pållen och eftersom han är det värdefullaste jag har vill jag självklart inte att han ska skada sig bara för att jag vill ut och åka så;

Vilka transportskydd tycker ni är bra? Pris + märke

Mvh
 
Får även lägga in en tilläggsfråga här:

Anser ni att transportskydd behövs även på en oskodd häst? Jag vet att hästen kan skada sig om den kliver på sidan av lämmen, men jag tänkte mest på risken för trampskador etc inne i transporten. Tycker ni att det är nödvändigt med transportskydd på en oskodd häst?

I övrigt undrar jag samma som ovanstående, vilka märken som ni föredrar, eller utforming på skydden. Dvs om de ska vara med läderskydd, eller hur...?
 
Jag har bucas höga transportskydd till min ponny och jag tycker att de har bra passform och ger bra skydd!
 
Hurvida jag skulle satt på transportskydd eller inte beror nog mest på hur stabilt pållen står! Jag tycker att de e bäst och ha det för säkerhets skull och man behöver ju inte köpa de dyraste om man tycker de e dyrt! :)
 
Finns ingen anledning (enl mig) att inte ha skydd i transporten. Det kan hända saker, o man har ingen koll på vad hästen gör under resans gång.
Har oxå Bucas höga skydd, dom e superbra. Föredrar höga skydd då dom skyddar bäst. Bucas-skydden är nog billigast på Börjes, kostar väl en 800-900 ungefär men mkt väl värda priset.
Sen finns det ju massa billigare modeller, men Bucas tkr jag är bäst o ger bäst skydd.
 
Jag menade bara att om man inte kör så jättemycket så kanske man inte vill lägga 800 kr på ett par transportskydd! Jag tycker de e värt de men alla kanske inte prioriterar transportskydden högst om man bara kör nån enstaka gång! Men att inte ha skydden kan ju bli väldigt mycket dyrare i veterinärräkningar än och köp riktiga skydd!

Oj va de blev rörigt! :crazy: *trött*
 
Jag vet inte märket på skydden jag gillar...det finns flera. De är krafftiga, har plaststärkt vid ballarna så att hästen kan trampa utam att få tag på skydden och bara 3 stora knäppen (det är så jobbigt med många knäppen). Tycker själv att bucas bara går sönder så då är det bättre att köpa riktiga från början :) inte för att min häst är konstig i transporten eller fjantar sig vid lastning och det är ju dsyrrans skydd som jag lånar.. har nog det ganska bra för jag lånar mycket av henne :)
 
ja har bucas låga transport skydd både bak o fram å d funkar asbra..
 
Jag tycker inte attd et behövs om hästen är oskodd

min åker alltid utan, för hon blir orolig när hon har på dem.

hon går oskodd
 
har också bucas höga skydd och har tyckt dom varit superbra. har en häst nu som INTE tycker om dom, han stampar som en tok i transporten med dom på..tycker inte om dom höga sen är han känslig för värme..och det kan väl bli lite varmt med dom på.
Antingen kör jag utan, eller så har jag skyddena som jag ska ha när jag rider och så sätter jag till boots. Alltså Prof.choice skydd fram och bak + boots.. Funkar utmärkt.
Annars är ju ett alternativ att linda om man inte åker så ofta.
 
jag har ett par höga vin röda thermo master från hööks, men då dom är helr söndertrampade av pålle som är expert på att få av sig transportskydd under resan, ska det nu inhandlas ett par höga bucas. Har även kollat lite på horesweres transportskydd och tycer de verkar bra.
 
Tack För alla Svar!

Det blir nog antingen bucas eller horseware...

Men som sagt, tack så mycket!
 
Kan ju tillägga att jag slarvat en gång med skydden, det var efter en utrställning...vi hade varit där 12timmar och man var lagon trött.
Lastade in pållen...utan skydd.
När vi kommer fram..är ena skon på sniskan...han har rivit upp en rejäl bit av bitt ben med sömmen...INGEN vacker syn.
Nu skulle jag inte ens drömma om att åka utan skydd på alla fyra....skodd som oskodd.

Själv tycker jag att Bucas skydd är toppen bra. :D

//Becky :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 372
Senast: Oknytt
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: ufot
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
316
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp