Transportskydd!

Har ett par blåa (olympic?) med svart kardborr (4 stycken)
o grön/gul rutiga som jag fick av H när tintin åkte (4 stycken) fick också täcket som såg likadant ut :love:
 
ett par från källqvist. Höga gröna, tjockt fodrade med teddy på insidan. Tycker jättemycket om dom :love:
Köpte dom lite begagnade för 300:-
 
2253759.jpg


Dessa har jag. EquieTheme, tjocka med fleece på insidan. Tror dom kostade runt 650.-. Beställt från ett franskt företag. Har täcket till osså. ;)
 
Efter att ha sett vad som kan hända när man transporterar hästar under broddtider så använder jag bara LÄDERSKYDD.
Vi har sådana där jobbiga med spännen(ingen kardborre) men vad jag är glad att jag satt på dem när hästen tjorvat. De är av rejält läder med filt innaför.

Har också bucas skydd som jag använder när hästarna inte har brodd. Ofta i kombination av boots.
 
Jag har tjocka paddar och ylle/fleecelindor. Tycker att fleecen lätt stasar och inte sitter lika bra som yllelinorna. I yllet fastnar inte heller spån så lätt.

Transportskydd tycker inte jag sitter så bra. De har en tendens att glida runt och så gillar inte alla hästar att gå med dem om de är höga.

Dessutom är lindor billigare så man kan ha flera uppsättningar som matchar olika täcken. :smirk:
 
Jacson :love: :)
"Långa med bred kardborreknäppning. 4-pack. Förstärkta nedtill. Yttermaterial i rivsäker polyester 6oo denier, mellanfoder kompakt skumgumi, innerfoder antipilling fleece."

ja74.jpg


Dom sitter bra, och är tjocka O rejäla.
 
Jag har Bucas höga, helt outstanding.

Hade förr flera uppsättningar av några märkeslösa (men dyra) som var låga. De satt suveränt och höll bra UTOM att kardborreknäppningarna var för klena och lätt slets av om de trampade på skyddet med motstående hov. Dock om man bara bytte lite kardborrar ibland så höll de läänge. Nackdelen är att det är teddyinsida så det fastnar läst spån och hår och grejer, där är Bucas bättre.

Men jag är helnöjd med mina Bucas. Sitter kvar även om hästen stökar runt massor, hållbara, skyddar bra och bra passform (ett måste på små spindelben..dvs arabben *s*).

Vet inte vad de kostade, jag har FÅTT dem gratis :love:
 
Lagar finns det inte, men det kan finnas VILLKOR i försäkringsavtalet.

Det är helt skilda saker.

INGET av de stora, vanliga bolagen kräver varken lädergrimma, panikhake eller transportskydd.

Så jag är rätt intresserad av vilket bolag som krävde allt det där uppraddade?

(man får förresten köra med lilla luckan öppen med för alla de vanliga bolagen *s*)
 
Jag kör med lindor och boots. Eftersom acke inte tycker om, sina transportskydd och jag vill inte ha såna där vanliga eftersom jag tycker dom verkar så lätta att trampa igenom, jag har annars kraftig filt och läderförstärkning... :smirk:
 
jag har ett par billiga transportskydd från börjes (188 kr!!). Men dom är väldigt bra för det priset, men har bara använd dom en gång.
 
har de billiga från hööks, har neopreneboots under vintertid.
Ska köpa ett par bättre, men just när jag köpte dem fanns inte pengar att köpa dyra (ca 5 år sen), nu vet jag bättre och ska skaffa ett par kraftigare.

Mvh Lisa.
 
Ett par beige,grön rutiga höga. Köpte dom nog på Odal. Skulle helst vilja ha ett par Mark todd. :) Men hade jag haft ett sto skulle den garanterat haft dom lilarutiga ifrån hööks.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 352
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 074
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 342
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp