Bukefalos 28 år!

transportskydd

Lånar knappen.

Jag ville bara säga att jag har använt mina Börjes transportskydd i ca 5 år :)(de korta billiga). Fast nu är det dax att byta ut dem. (tänkte köpa Bucas, fast jag tycker att de bruna var fula som var i nya katalogen).
 
En bekant till mig skulle akut till veterinären med sin skadade häst. Hästen i fråga är väldigt lättlastad och är van. Till saken hör att i det akuta skedet så glöms det att tas på transportskydd. Hästen körs ner i ilfart till vet. när hästen lastas ur så sprättar hon upp ett 10cm långt sår på bakbenet. Som tur va så fanns ju vet. nära till hands.
Så..... alting kan hända och glöm inte.....hästar är experter på att skada sig!
 
Nån har redan svarat, men det är ett speciellt grimskaft man ska ha i transporten som har panikhake på ena sidan.

Ser ut såhär:
42302.jpg


Större bild
 
Agria var det jag läste papper från, men de har ju antagligen de andra försäkringsbolagen också. Det är ju bara att ringa och höra.
 
Agria var det jag läste papper från, men de har ju antagligen de andra försäkringsbolagen också. Det är ju bara att ringa och höra.

Är du riktigt säker på att det står i Agrias villkor att man måste ha transportskydd, lädergrimma och transportgrimskaft?

Jag har försökt hitta det i deras villkor idag, men ej lyckats. Däremot står det på deras "faktasidor" att man bör ha det. Texten har de dock plockat från Ridsportförbundet. Vad gäller?

Ni som har andra bolag - vad står det i era försäkringsvillkor?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
775
Senast: LenaH
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag villhöver ett regntäcke för de lite varmare dagarna som egentligen är för varma för att täcka, men för kalla för att gå med regn ett...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Kristall10
·
Hemmet Vår nya tvättmaskin kom idag och nu håller vi på och ska försöka installera den. Det tog snabbt stopp. På baksidan sitter det någon typ...
Svar
1
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp