transportskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ScissorHands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 113
Lånar knappen.

Jag ville bara säga att jag har använt mina Börjes transportskydd i ca 5 år :)(de korta billiga). Fast nu är det dax att byta ut dem. (tänkte köpa Bucas, fast jag tycker att de bruna var fula som var i nya katalogen).

En bekant till mig skulle akut till veterinären med sin skadade häst. Hästen i fråga är väldigt lättlastad och är van. Till saken hör att i det akuta skedet så glöms det att tas på transportskydd. Hästen körs ner i ilfart till vet. när hästen lastas ur så sprättar hon upp ett 10cm långt sår på bakbenet. Som tur va så fanns ju vet. nära till hands.
Så..... alting kan hända och glöm inte.....hästar är experter på att skada sig!

Nån har redan svarat, men det är ett speciellt grimskaft man ska ha i transporten som har panikhake på ena sidan.

Ser ut såhär:
42302.jpg

Större bild

Agria var det jag läste papper från, men de har ju antagligen de andra försäkringsbolagen också. Det är ju bara att ringa och höra.

Agria var det jag läste papper från, men de har ju antagligen de andra försäkringsbolagen också. Det är ju bara att ringa och höra.

Är du riktigt säker på att det står i Agrias villkor att man måste ha transportskydd, lädergrimma och transportgrimskaft?

Jag har försökt hitta det i deras villkor idag, men ej lyckats. Däremot står det på deras "faktasidor" att man bör ha det. Texten har de dock plockat från Ridsportförbundet. Vad gäller?

Ni som har andra bolag - vad står det i era försäkringsvillkor?

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
443
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka