Transportskydd?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 929
L

Lord Owen

Ska köpa nya transportskydd åt pållen och undrar om någon vet några bra under 1000-lappen? Vilka har ni åt era hästar och hur är de? De ska helst gå över hasen bak, såklart vara ner en bit på hoven men de behöver inte gå över knäna fram. Färgen spelar ingen roll. :p

Sv: Transportskydd?!

Har hört att Mark todds ska vara bra, men även Buccas.
Själv har jag ett par från Hööks och de bör nog bytas ut nästa år...
Har sett att även Shires har men jag funderar på om passformen är bra och om de inte kassar ner... har sett att de gör det gärna.

Har även sett ett par höga från källqvists med teddyfodring i och dem såg fina ut men jag kommer dock inte ihåg om det var någon förstärkning vid hoven.

Mark Todd är mkt riktigt bra. Men sen finns det många kopior.
Jag har ex. Event, som också är bra. Så här ser de ut:
760105.JPG

Jag har Mark Toddskydden och de är helt oslagbara! Har haft två set som använts länge och de har aldrig gått sönder.

Mark todd har jag och anser att dom är dom absolut bästa:)
Kostar ca 750 med svanskydd;)

Vart kan jag hitta events transportskydd ? :D

/daffne :p

Jag har ett par från Börjes 365:- kostade dem, köpte på ren chansning och de är faktiskt väldigt bra!
Enda som är dåligt är att de bara är förstärkta på insidan nere vid hoven o inte på utsidan, så har man en häst som inte står still kan det bli små hål nere där..Men är man händig kan man ju förstärka om man vill..

så här ser de ut iaf..

jag har oxå dom där Event skydden! dom e skitbra! :) e jättenöjd med dom!! inte så dyra heller! finns tyvärr bara i svart.

Jag köpte ett par Horseware Rhino för 490 kr som går upp över knä o has, de verkar skitbra rent ut sagt, men jag har inte invigt dem ännu...

var får man tag på mark todd grejer då? :crazy:

jag tycker att de svarta från hööks är rätt fina men hur är passformen, bra? min häst krånglar liksom av sig skydden vid hasen ibland så man vill ju ha ett par som sitter stadigt. :angel:

Jag har Horseware, dom är bra! Bucas är för klena tycker jag. Shires verkar bra men fanns inte i nån färg jag gillade

jag fick med transportskydd när jag köpte min häst, dessa är säkert 100år gamla :smirk: men de går upp över knäna fram, med ett kardborreband ovanför knäet också så att dom inte kasar ner.. bakskydden går över haserna.
tyvärr är dessa alldelens för slitna nu och jag har inte lyckats hitta nya någonstans, så nu håller jag på att sy nya själv!
de kommer att totalt kosta 3-400 kr. då har jag köpt teddytyg och "mellanlägg" och kardborreband. yttertyget är ett gammalt hästtäcke och längst ner har jag förstärkt med lädret från mina avlagda ridbyxor.
Billigt och bra! :banana:

jag skulle nog också kunna laga egna men har inte tiod just nu :smirk: och ska jobba från o med januari så då har jag pengar till nya.

de bruna bucas i börjes var snygga men de verkar lite klena och jag behöver inte några som går över knäna tror jag. pållen åker inte så ofta men man vill gärna ha ändå så man slipper linda och så. dessutom kan ju lindorna gå upp :crazy:

fler tips?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 675
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka