Transportval och -kval

N

nocke

Hjälp!
Jag ska byta transport eftersom jag nu har två hästar och därför också skaffat BE-körkort. Dock upptäckte jag att man inte kan "klassa upp" mitt Star Safir eftersom det ska vara andra och starkare axlar om man ska ha en totalvikt på 2000 kg. Detta tänkte jag givetvis inte på när jag köpte mitt släp för ett och ett halvt år sedan. Men hästarna har visst en förmåga att föröka sig liksom hästintresset. :o
Så nu går jag här och har ångest för vad jag ska välja, ska jag bara byta upp mig till Star Diamant som får lasta mer eller ska jag byta märke till Boj Bravo 220 som också får lasta så mycket som jag behöver? Ni som har dessa släp kanske kan dela med er av era erfarenheter? Jag tror i alla fall att valet står mellan dessa två.
Tack på förhand om någon vill hjälpa mig i mina kval.
PS: Fronturlastning har jag nu och ska ha även i fortsättningen.
/nocke :)
 
Det är nog mest bara en smaksak, vilket av dessa släp du ska välja. :)

Jag har ett Boj med totalvikt 1990 kg och jag är nöjd med det...
 

Liknande trådar

Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Jag har för närvarande en Boj Bravo som jag har varit väldigt nöjd med, men den börjar bli lite äldre så jag funderar på att byta...
2
Svar
24
· Visningar
1 995
Hästhantering Jag har en unghäst på 175 som är ganska högrest. Vi har nu en boj bravo med takhöjd på 2.20m. Nu när jag ska lasta honom så kastar han...
2
Svar
27
· Visningar
3 836
Senast: tuss
·
Utrustning Jo det är så att min grabb har börjat veva med frambenen när man åker hem från tävling/träning... inte hela vägen utan mot slutet.. han...
Svar
5
· Visningar
3 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp