Trasig kavaj

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mariannesv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 805
M

mariannesv

Köpte en ny tävlingskavaj förra våren som jag använde två gånger. Sen har den hängd oanvänd på vinden sen maj, och när jag nu tog fram den för att använda den igen ser jag att det är ett hål på ryggen. Det är i en söm, och det ser ut som tyget har släppt för det är helt fransigt.
Tror ni det är nåt poäng i att försöka reklamera den? Det är ju ett tag sen jag köpte den, men den är ju nästan inte använd. Tyget ska väl inte bara ge sig så utan vidare? Har kvitto och allt.

Sv: Trasig kavaj

Jag tycker du ska gå tillbaka med den, absolut.
Det är ju värt ett försök. De kan ju bero på lite vad det är för märke och prisklass också. De lite dyrare märkena brukar ju ha lite garantier och sådant( de kan ju andra märken också ha).

Du tror inte det kan vara råttor som har gnagt på den?möjligheten finns ju...eller andra djur, mal osv.
Men visst , man kan ju testa reklamera.

Det är inget djur som varit på den, man ser att det är tyget som har släppt. Har lämnat in den nu så får jag se vad som händer. Bara typiskt att jag hade tänkt använda den på söndag...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 176
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 087
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka