Trasigt träns lämna tillbaka utan kvitto?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 800
S

Superbiddi

Köpte ett träns för ca 2 månader sen. Och eftersom jag har gjort egna hål i det få det är för stort på vissa ställen, så slängde jag kvittot här för några dagar sen då jag tänkte att jag ändå inte skulle kunna byta det. Dum som jag är. :crazy:
Har varit bortrest i en månad och några i stallet har tagit hand om min häst ,och igår när jag smörjde tränset såg jag att det hade gått sönder på flera ställen. :eek: Frågade en av tjejerna men hon såg lika förvånad ut som jag, och den andra som är min brorsdotter hon har noll koll på sånna saker. Tror inte häller att det har gått sönder pga hårdhänta händer utan för att det var konstigt i kvaliten från början och väldigt torrt i lädret. Tränset är använt max 15gånger.

Nu till problemet..
Skulle ju vilja kunna lämna tillbaka det men har BARA kvittot kvar från kortköpet. Inte det som visar vilka artiklar man köpt.
Tror ni att det finns nån chans att få pengarna tillbaka?

De har ju inte gått sönder där jag gjort nya hål.....så det beror ju inte på de.

Sv: Trasigt träns lämna tillbaka utan kvitto?

beror på affären tror jag. Jag har lämnat åter skor som gått sönder utan kvitto. Så testa :angel:

Kanske är svårt när du slängt kvittot, men ta med kvittot från kortköpet och kolla vad dom säger får du se. Det är ju bra om du kan försöka lämna tränset till den personen som typ satt i kassan då eller så, för denne kanske minns att det var du som köpte tränset?
Du kanske heller inte kan få pengarna tillbaka, men du kanske kan få ett nytt träns eller t.ex. delar till det där det är trasigt? Vad är det för märke på det? Vad gav du för det? Var har det gått sönder då?

Som sagt, kanske är värt ett försök i alla fall.

Är det ett "märkes träns" så ser de snabbt om det är tillverkningsfel och det brukar inte vara ngt problem. Om det är lite billiggare träns så vete...... Om du vill ha likadant träns istället brukar det inte vara "kvitto-problem" men vill man ha pengar i stället så kanske?

vet inte hur det är i sverige, men här i norgen så är det så att vid reklamation kan butiken Inte kräva något kvitto. kunden står otroligt starkt, du kan lämna tillbaks det mesta faktisk. butiken kommer säkert att säga nej, men om du anmälar det får du nästan helt säkert medhold.

Du har rätt att utan kvitto lämna tillbaka en vara, men du har inte rätt att få pengarna tillbaka, utan en ny vara eller om de inte kan erbjuda det ett tillgodokvitto.

det 'enda' problemet är om det är en vara som finns på väldigt många butiker, så att du lika gärna kan ha köpt den någon annanstans. Men det är väl inte så stor risk med tränset (värre om man försöker lämna tillbaka en liter mjölk för den var sur typ, du kan ju ha köpt den på vilken livsmedelsaffär som helst).

Men gå in med tränset du, de flesta affärer är väldigt tillmötesgående. De lever ju på sina kunder liksom.

Ja jag får väl prova lämna tillbaka det helt enkelt. Har också hört nån stans att man ska kunna lämna tillbaka en vara som inte "håller vad de lovar" rätt långt efter att man köpt den. Jag vill nog inte ha ett likadant träns så i såfall tar jag nog tillgodokvitto. Det tråkiga är att affären har inga andra bra pullarträns så jag vet inte hur jag ska göra.men ett senare problem.

Det är ett Claridge House träns som kostar 369:- kanske inte så mycket pengar men mycket för än som inte har så mycket att röra sig me.
De gar gått sönder på ena sidstycket vid spännet vid betten. Ena stroppen vid käkrämmen har lossnat på ena sidan. Sen har sömmen som håller ihop lädret vis ena sidstycket börjat släppa så de kommer också snart gå upp.

frågan är ju bara om du verkligen får lämna tillbaka det med tanke på att du gjort hål i det. Fast det beror ju på vart du gjort hål och vart det gått sönder, men det kan göra det knepigt. Kvitto gör det lättare, men reklamera varor kan man oftast göra i alla fall.

Ja fast det har ju inte gått sönder där jag gjort nya hål. Det har ju gått sönder på sidostyckerna och käkrämmen jag har ju gjort nya hål på nosgrimman. Så de kan ju inte ha påverkat de.

nä då ska det ju inte bero på det. Så då bör det ju gå. Det kan ju i alla fall vara värt att kolla.

Det där kallas bedrägeri:mad:
Jag har jobbat många år i butik och polisanmält en del kunder för den typen av beteende och de har blivit fällda för det också.
Ungefär lika puckat som de som köper saker på fredagen, använder det under helgen och sedan ska lämna tillbaka varan på måndagen, för att den "inte passade". Det är helt uppenbart hur mycket varan i detta fallet har användts och det kommer märkas att tränset är smort osv

De flesta butiker kan man resonera med och i det här fallet är reklamationen självklar.
Kortkvitton har ett nr som överensstämmer med kassakvittot och det finns alltid kvittokopior om man måste hårddra det.
Det enda trådskaparen bör göra är att ta träns och kortkvitto åka tillbaka till butiken och be att få byta.

Det spelar ingen roll att h*n har gjort hål i det. Varan ska hålla oavsett vad det gäller sömmar osv Därmed har trådskaparen rätt till att byta

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 434
Senast: Magiana
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 713
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som... 2
Svar
26
· Visningar
6 200
Senast: Lavender
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka