tråttsåldern?!

T

TurboDevil

Herre skapare och lite till!! Sitter här med en schäfer på 1,5 år som är inne i en period av TOTAL omöjlighet. Mitt liv består nu av konstanta upprepningar...en hund med huvudet på sne med ett frågande uttryck i ansiktet om vad som nu blev fel förutom när hon ger mig fingret totalt då hehe

Denna tråttsålder innefattar nu att man helt plötsligt har utvecklat selektiv hörsel från ingenstans....myrorna har flyttat in i benen och man säger emot alla eventuella beslut från matte. Samtidigt som man e som en 8 veckors valp emellanåt och ska vara sååå nära sååå nära som det bara går att komma! Helt plötsligt är det ok att jaga katten igen och när man får en tillsägelse så är detta inte en riktig fören matte kommer stormande genom rummet med diverse svordommar mumlandes....när hon kommer för nära så flyr man glatt fältet med viftande svans och hittar på nästa sak...allt detta i samma andetag!

När man ska förflytta sig så gör man detta i galopp, beroend på hur bråttom det är så innefattar detta kort galopp respektive sken. Mattor flyger och håll i i alla lösa föremål för här kommer Azza!! synd om dig som står i vägen för antigen springer hon in i dig alternativ väjer för sent så du får dig en rejäl smäll i smalbenen...även detta med en yberviftande svans och ren lycka i blicken.

Tillsägelser är inget för en sån här dam ska jag säga...då blir man förnärmad:grin: när man sagt ligg 30 gånger så får man ju handgripligen visa hunden att man ska ligga där....sista ordet är då att göra ett tjurigt nafs efter matte och visa sitt missnöje över detta....alternativt bita tag i tröjan med tråttsig blick, får man tillsägelse över detta blir man bara ännu värre och kanske tillochmed tar sig en galopp kring matsalsbordet och ingen kan få tag på hundskrället!:devil:

outröttlig e hon också...inget hjälper, inte motion och inte hjärngympa hon e på språng oavsett.

Hon hade en sväng av detta syndrom i våras ocks men det gick över lika fort som det kom....snälla säg att det gör det den här gången också annars finns det en trevlig schäfer i sina bästa år till skänkes:rofl:

Har era vovvar också tråttsat eller har allt flutit på utan väggupp? Jag har då aldrig mött maken på värre odjur:love:
 
Sv: tråttsåldern?!

DU har mitt fulla medlidande då min 17 mån som vi ägt i 4 mån nu, är som din fast med mindre bus och mer ångest istället...hormonerna spökar vilt. Ute blir han helt blockerad av alla löpdofter. Jag gömmer mig som alltid fungerade på hans separationsångest förr...nu kommer han visserligen efter 10 min men springer förbi mig jagandes nästa doft. suck. Har börjat ställa håra krav på att gå fint då han drar mig till dofterna och så får han nosa på varsegod efter ögonkontakt. Men det vete katten om det går in. Dock finns det ljusglimtar... efter 3 mån tragglande med skvallerträning skvallrade han idag för första gången på hund framför sig *shit pomfritt det finns hopp!*

Eftersom han är en hund som lätt ligger högt i stress och har juckat sedan han var liten valp och tyvärr verkar ha besfäst det som lugnande så ska han kastreras, han kan omöjligt må sämre än vad han gör nu. Han juckar på mina barn mest på sexåringen för att han är för snäll men oxå på 4 åringen och ibland t om 1 åringen om han är ritktigt frustrerad/stressad. Så det är mitt största problem nu, döv hund som drar som om han vägde 50 kg och inte 15....och helt överhettad av hormoner....
 
Sv: tråttsåldern?!

Haha vad skönt att höra att man inte är ensam i denna värld med detta problem. Jag sa precis till min mamma att hela min vakna tid går ut på att uppfostra hund, släpper man en millimeter så kan en hel del träningstid vara som bortblåst igen. Ibland undrar jag om man bara ska korrigera i de värsta fallen och sen ignorera det andra för det känns lönlöst att gå in i något slags krig där man endast kommer bli ovänner med varandra. Inte för att jag e konflikträdd eller slapphänt utan endast för att inte tjata sönder min stackars lyckliga hund som faktiskt mest verkar njuta av livet.....kan det gå över tänkas hehe jag hoppas det för annars kommer jag få gråa hår vid 23 års ålder:grin:

Idag tex gick hon i ren protest upp i sängen och SÄTTER sig på min andra tiks huvud som ligger snällt och sover. Ett misstag kan tänkas men icke!!Hon sitter kvar och sedan lägger hon sig ner men fortfrande med rumpestumpen på den andras huvud. Den andra bara suckade och flyttade på sig....liten jäkla terrorist e vad hon e:rofl:
 
Sv: tråttsåldern?!

Jag kan bara säga att du inte är ensam. Unge herr Weim är 19 månader och vi är just inne i ett lugnt skov. Varje gång vi går in i ett sådant håller jag tummarna för att tonårsrevolten är över men hitentills har jag hoppats förgäves.

Denna gången händer det dock massor i hans kropp. Han har grovnat i rejält och sansat sig massor så jag hoppas och håller tummarna igen :grin:
 
Sv: tråttsåldern?!

I dessa tider ifrågasätter man sitt val av att skaffa en hund till.......
 
Sv: tråttsåldern?!

I dessa tider ifrågasätter man sitt val av att skaffa en hund till.......

Hm man kan väl diplomatiskt sammanfatta det hela med att man mer än en gång har undrat om man led av tillfällig sinnesförvirring när man tog hem unge herr Weim. :cool:

Men sedan kommer de där dagarna när det är lugnt och allt klaffar och då vet man att man inte var galen och att när bitarna väl ligger på plats, då kommer man ha en mycket bra hund. Jag såg en glimt av det idag och tänkte bara - YES!! :love:
 
Sv: tråttsåldern?!

:rofl::rofl:

Det stämmer in på allt :bow:

- asso, jag menade ju ingenting, jag trodde inte att det skulle bli sååå :angel:

Nedrans hundar :D
Sitter med en tik på 20 månader som ligger lite efter i utvecklingen och har myror i brallan :) .Det kommer aldrig bli hund av den här.
Man tänker varje dag att nu ger jag upp :crazy:
Det är tur att de är söt ibland också :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 293
Senast: Ananas
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 078
Övr. Hund Min svågers 16 månader gamla ESS, allmänt kallad "Slyngeln", har fram till nu varit en ganska normal valp och unghund för sin ras. D.v.s...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Viveka
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp