Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

När jag kollade lite närmare så har de åtminstone satt montéhästrna 40 efter, hoppas hon håler sig på benen så vi slipper se dem på nära håll.

Jag borde ju hinna ner bakom fältet åtminstone. :cool:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

När jag kollade lite närmare så har de åtminstone satt montéhästrna 40 efter, hoppas hon håler sig på benen så vi slipper se dem på nära håll.

Jag borde ju hinna ner bakom fältet åtminstone. :cool:

Håller tummarna! Veckans hajlajt, efter Sprintermästaren! :bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Lägger in ett STORT GRATTIS till GHOST i den här tråden med! Lyckat kval på kanonbra tid! :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Åh tack! :love::love:

Jag är jättestolt över henne, och lite irri på vår eländes banveterinär.

Min pålla har nämligen en liten egenhet på banan, hon avskyr att jogga bakvarv med andra hästar så efter ett tag brister det så hon börjar bocka eller nåt annat kul.
Av provokation så joggade jag ett par varv med en av våra proffs och satt och nackade lite skit. Tills hon fick syn på vattenspridaren och en som kom rätt fort bakifrån samtidigt då det brast för fröken Millpond. Hon gjorde några galopper i bakvarv och speedade upp sig men bockade faktiskt inte.

Men med det humöret insåg jag att mamma skulle få problem med käken och bad att få defilera med.
NÄ, hon ska visa att hon kan bete sig, blev svaret.
MORR, mamma har bara en hand och är höftledsopererad och nån centimeter högre än hästen typ. :devil:

Ut och jaga efter nån men kunde förbereda och hittade som tur var hovis.

Ekipagekontrollanterna undrade i volten om det gick bra? :confused: Jag lite spydigt, Ja hästen är det inga problem med, men det är lite besvärligt med en höftledsopererad medhjälpare.

Moa skötte sig exemplariskt som väntat hela tiden på banan. För givetvis provocerar jag inte precis innan start.

Jag är jättestolt över henne. :idea:
Det gör inte så mycket att hon stökar runt omkring när hon skärper sig när det gäller.

Den här gången blev det inte lång tid utan starthäst. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 587
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 823
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp