Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

....fick höra idag att vi kommer att ha en med i försöken till sprintermästaren ändå...:D
Love Heart ska anmälas :bump:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*knapplån*
jahapp, då har man provat något nytt idag.. Skentur med hästen.. :crazy:
eller riktigt sken var det väl inte, jag kunde styra ungefär, men ingen broms överhuvudtaget.. :mad:
försökte jag bromsa så knep häst:devil: och hotade att slå.. i en tvär sväng var det nära ögat att vi gick omkull. Finfint balltramp :grin:

Helt utan anledning drog hästskrället.. hon blev inte rädd, hon är bara lite laddad :angel:

dags att byta bett kanske?
idag hade hon rakt läderbett som alltid när vi ska jogga. i snabbjobben byts det till ett ledat läderbett...

vad sjutton ska man stoppa in i käften på tantskrället? järvsöfaxbett?
vanliga metallbett vägrar hon tyvärr... så det bör vara "klätt" med något..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

hohohaha ja om du kommer o sätter i bomullen i öronen på skrället :D


hon brukar ha mössa med gummistrutar i när hon ska gå fortare.. Tanten brukar ju vara hur snäll som helst att jogga... men icke idag :eek:

Tungband kanske man skulle sätta dit :devil:
undra vad "tant 10år och märr" tycker om det :angel:


myggmedel förresten! vågar man använda det? alltså...man åker inte för doping eller nått då? :o
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

antagligen men d-å brukar ju veta vad han har i tömmarna så jag undrar ju då varför han sa att han skulle anmälas... Själv tycker jag ju att han kan inte klassas in i de sammanhangen...
jag har bara sett anm listan inte loppen som de blev..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

trist! :(


-kl-

nu har jag fixat mig ett litet projekt! ska bli sååå skönt att få hålla på med en häst igen! så på måndag börjar iridningen av honom! sen blir det mycket jobb från mark osv, för han är tyvärr inte i finaste skicket.. men det ska bli roligt! :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Och jag funderar över hur min pålla kommer att reagera när hon ser en montéhäst i fältet? :confused:

Jag ställer mig fortfarande frågande till att blanda kör- och montékval...

Min treåring har ju aldrig sett en montéhäst går fort på nära håll. I och för sig står de 20 bakom men vad är det i praktiken om man ska ner i spåren och inte laddar från springspåret, vilket jag inte kommer att göra.
Vrider hon på skallen eller skyggar lär det ju bli galopp och sätta på skygglappar första gången i dag - Nä tack.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

tråkigt! jag tycker faktist att de brukar tycka det är JÄTTEKONSTIGT, när de ser någon med en ryttare. hoppas att det går bra ändå :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

KL

Hej racinglovers.....:angel:

Jag har startat en tredje snacktråd HÄR, pga regeln om 2.000 inlägg. Jag har bett moderator om att sätta hänglås på denna, dock utan gehör ännu.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Men då passerar vi väl 000 så det finns en anledning... :bump::bump:

Annars följer ju tråden forumreglerna eftersom den int är längre än 2000... :idea:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 587
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 823
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp