Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

haha, nej nu går ni över gränsen härva, ingen jäkla ridtravartråd :angel:

fin supergillarn :love:

jamen, här är juh enda stället jag kan lägga in bilder på Wisse & tycka att han är fin :) annars blir man juh lynchad & lill gubben får heta en massa annat än "fin" ;)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag känner mig som värsta sortens djurplågare idag. Vi startade Best In West på Halmstad igår och han klappade igenom totalt i loppet och höll på att blåsa ner stallet efter. Skyhög puls som inte ville gå ner. Idag står han med feber och svullna ben, samma symptom som 1-åringen hade för ett tag sedan. Å, vad maktlös man är! Stackars, stackars häst.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Nu vet vi att Ronden alltid har rätt... (eller hur Conversation Piece?) Enligt dem var ju Johan kvar och hade lite ont i armen.

Ryktet på stallbacken sa ju att Johan C. fått armen ur led och åkt till sjukhuset, det visade sig sant enligt lokal-blaskan plus att han knäckte några revben också.

Jag är hiskeligt stel i muskulaturen i överkroppen med vad gör det? Det är ju inte som att bli skadad.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Förresten är jag precis som dig, tycker så himla synd om dem när det uppenbarar sig att de inte mår bra I eller EFTER loppen...
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

snygg avsittning goopare gjorde idag!!! :bow::bow:

men vad hände med Digger Crown?
jag va på plats men plötsligt skulle han inte starta!
någon?
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Snyggaste jag sett på en travbana måste jag säga!
Ja,då pratar jag om manövern alltså.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

snygg avsittning goopare gjorde idag!!! :bow::bow:

men vad hände med Digger Crown?
jag va på plats men plötsligt skulle han inte starta!
någon?

halt? tyckte jag någon sa...

tråkigt!

men jag måste ju bara säga vilken insats utav Jaded!
gå i tredje spår, sen i dödens!
synd bara att de va just amiralen som lifta i rygg på honom! :devil:

sen ja, :bow: för björn igår!


Och Brioni! :d
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

tyckte det va ganska kul att fransmannen vann.. fast jag har trott på han hela tiden!

dessutom satt jag på jägers i lördags och såg han träna!!!!!
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

ska också kvala snart :) hästen som orsakade sjukhusbesöket sist :p men de går nog bättre den här gången :angel: gick superbra på träningen idag...joggar 16,5 sista fem :cool:

ska bli skitkul att se vad han kan prestera i lopp sen.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

Ursch.. sitter med en stor nervositet klump i magen. Ska ringa på ett hästskötar jobb, men jag typ törs inte..

Vad tusan ska jag säga? har jag ens nåt bra lixom... amatör mestadels..
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

du säger : Tjena, jag är skitbra på att mocka skit och jobba övertid ;)

Slappna av, va dig själv så flyter de säkert på :) har du möjlighet så åk dit? tycker de är lättare att "ta" folk IRL istället för på telefon
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

du säger : Tjena, jag är skitbra på att mocka skit och jobba övertid ;)

Slappna av, va dig själv så flyter de säkert på :) har du möjlighet så åk dit? tycker de är lättare att "ta" folk IRL istället för på telefon

Ja det ligger bara ca 1 timme härifrån, och jag är en sopa att presentera mig över luren. Jag gör mig själv mer rättvisa IRL...

Har jobbat som hästskötare förr, men haft fölmärrs brejk på 3,5 år :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Sitter här och fyller i registreringen på hingstungen som föddes i juni.. Ni som har vanan inne på det här, det här är mitt första föl, hur lång tid tar det innan man får veta vilket av namnen den får?
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

så fick jag veta efter en vecka att blodprovet på hästen min va positiva!! jaha, och hur kul va det d???
Borelia va sjukan....
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Vi fick svar efter 1 1/2 vecka, blev faktiskt förvånad att det gick så pass snabbt!!
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

hon hade borelia som 2 åring oxå, men vet inte va dom gjorde åt det då... men sån tur va så va värdena inte mkt över det normala, så det blir medicin 5 dagar nu, sen ska vi göra en hältutredning och se om vi ska ha kvar henne eller hon ska bort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 703
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 945
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp