Bukefalos 28 år!

Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Vi är ju några forumnissar som varit över, däribland jag.
Vad vill du veta mer specifikt?

Jag misstänker att du redan fått några pm från storstallens representanter här på buke....:angel:


Nope, inga PM har jag haft turen att fått :P

Vad jag vill veta.. Ja, allt! Hur det var att jobba, språket, löner och utgifter. ALLT :d
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

åh. jag vill också! har haft det i tankarna en längre tid men det har aldrig blivit av pga jobb osv. men nu när jag inte har något annat än killen här hemma som håller kvar mig så känns det möjligt.. :bump:

har du kollat runt något om tränare osv?

cämela och Yahilweh har varit i usa och jobbat också.

Inte kollat med några tränare, vet inte vilka man ska vända sig till heller. Det jag känner kan bli jobbigt är väl språket så helst skulle man ju vilja vara hos någon från norden. Men antar att det ger sig med tiden också. Man har ju helt enkelt inget annat val när man väl är där så man kommer väl ganska fort in i det.

Känner också att det skulle vara i rätt tid nu inom ett år. Har hästarna som jag känner binder upp mig, men dom är ju mina föräldrar med på också och det var länge sedan dom hade en travare nu så dom skulle väl tycka att det var kul att börja jobba med dom kan jag tänka mig.

Annars så tappar vi bara mer och mer hästar på jobbet så det vet jag inte hur länge man kommer ha kvar heller. Samtidigt kan man ju inte stanna hos samma tränare för all framtid så det känns som att USA skulle kunna vara nästa passande jobb.

Bostaden är ju bara att säga upp eller hyra ut i 2:a hand, ingen boyfriend som binder än så jag känner mig ganska fri att testa vingarna snart. USA har alltid varit ett drömland så dit ska jag bara åka över. Och nu känns ju som en ganska passande tid om man bara kunde sluta vara sådan chicken och våga testa!

Blir alldeles pirrig när jag tänker på det :D:crazy::eek:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Blir alldeles pirrig när jag tänker på det :D:crazy::eek:

visst blir man! :D

känns ju som att tiden vore perfekt för dig nu snart, när du inte har speciellt mycket på gång. vänta inte för länge, när du minst anar det kanske något annat dyker upp?

jag är pepp i alla fall.. vi kan väl hålla ögonen öppna åt varandra?

jag kan pm:a dig lite mer info ang att jobba där om du vill!
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Lunden ligger utmed "kusten" det sägs att det går bussar och även något typ av tåg dit (eller i närheten) tror att det är några km från stora "byen" . En bana som jag varmt kan rekommendera:) Om du inte hinner dit idag;) så är deras derbydag helt fantastiskt mysig.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

jag är pepp i alla fall.. vi kan väl hålla ögonen öppna åt varandra?

jag kan pm:a dig lite mer info ang att jobba där om du vill!


Kanon! Det låter superbra!
Känns som om jag redan mer eller mindre har bestämt mig nu :D
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag är lite sur :mad:. Skulle köpa ett Dalastall,det startar ju idag. Med E3 och allting. Så skulle man ha betalt stallet innan kl 12 för att få vara med från samma dag. Dumt!!
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Och hade du köpt ett igår hade du fått ett stall till gratis på köpet...:cool:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Jag glömde faktiskt också...:o

Äh, våra riktiga hästar springer in pengar och fina priser åt oss istället:p
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*kl*

Vem ska egentligen köra Igor Font i Forus Open? Björn Goop tror att han ska det men nu finns det uppgifter som säger att Bazire ska köra. Kanske Souloy blev sur för att Gooparna inte kunde stava hans namn på hemsidan? :rofl:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

*kl*

Vem ska egentligen köra Igor Font i Forus Open? Björn Goop tror att han ska det men nu finns det uppgifter som säger att Bazire ska köra. Kanske Souloy blev sur för att Gooparna inte kunde stava hans namn på hemsidan? :rofl:

Kanske är Matthieu Abrivard körledig? :idea:
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

-kl-

någon som ska till kalmartravet på onsdag eller söndag?
via - tänkte försöka fota era som startar på onsdag! :)
fast du kanske är där och fotar också?
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Faktiskt ska jag nog med och hade tänkt fota!
Jag som knappt aldrig är på trav numera. Ungarna tänkte vi hyra ut till svärisarna! Då kan vi väl ses? Har du kvar Sigmat?
Ska dit på söndag också. Barnledig två gånger på samma vecka. Ett absolut rekord.
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

oh, så skönt! :D

jo, sigmat blir det som följer med mig. måste säga att jag är jättenöjd med det! ska bli så kul att fota trav igen, känns som det var en evighet sen. kommer bli lite underligt att stå vid sidan om när en gammal passhäst startar också.

visst kan vi ses! :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Det blev inte så skönt. Minst ett barn kommer att följa med, men det går ju det med.
Vad bra att du är nöjd med Sigmat. Jag är ju numera bortskämd med Nikons samma.
Förstår att det blir konstigt att stå vid sidan om.
Kommer du till oss? Tänkte att vi är nog lättast att hitta.:)
 
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Skickar ett krya på dig till Thomas Uhrberg,verkar som har blir borta lite längre än vad han trodde igår :(. Han är nu inlag på sjukhus,tydligen så har även mjälten åkt på en smäll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
148 824
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
113 066
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp