Tre veckor kvar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det tre veckor kvar till stallbytet. Eftersom vi redan åkt dit och lämnat i stort sett alla saker redan så finns det inte så mycket förberedelser kvar, men i nuvarande stallet har jag en drös hinkar på loftet som aldrig används och inte lär användas i ”nya” stallet heller, så de ska jag ta hem i helgen och slänga upp på loftet i verkstaden.

I tisdags klippte jag två ponnys lite, då de svettas i stallet de står i nu. Jag hade önskat att man t.ex låtit dörren ut mot gödselstacken vara öppen nattetid, så att det inte blir så varmt. Men det är inget att tjafsa om så nära stallbyte känner jag. Detsamma gäller att lunchfodringen numera är indragen.

I övrigt är det mest bara väntan på att flytta. Nyårshelgen lär gå åt att mocka och städa ur boxarna och stallskåpet. Och mocka hagen, vilket är det tråkigaste jag vet...
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag är det fyra veckor kvar till stallbyte. Jag måste säga att jag längtar. Orkar inte med att jobba hela dagen + rejäl pendling, och...
Svar
1
· Visningar
602
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet...
2
Svar
25
· Visningar
5 326
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp