Treårig pojke död efter hundattack: "Älskade att vara runt djur"

Daniel Twigg, 3, attackerades av en hund på en gård i Rochdale, Storbritannien, i söndags. Pojken fördes till sjukhus men avled av sina skador. Polisen har gripit den 48-årige ägaren till djuret.
 
Schäfer på 40kg, stor som en mindre varg alltså.
Det är ju vad jag har att förhålla mig till eftersom att jag har just en schäfer.
Ja, fullkomligt normal hund. Visst gissar på lite stor och eller tung för att vara schäfer (är inte så bra på just schäfer så rätta mig om jag har fel) men inget annat än en fullt normal hund, ingen bjässe och ingen mini.
 
Du länkar till en attack medan vi diskuterar separerande i slagsmål. Det är inte samma situation. Hänvisar återigen till både okunskap och oerfarenhet.
Men hunden är väl lika stark i käftarna oavsett.
Jag talar om förmågan hos hunden.
Dessutom så startade exemplet med hur jag skulle göra om min hund blev attackerad av andra hundar.
Jag vill inte bli föremålet för den attacken.
 
Här i tråden ja.
Men de som säljer hundar till familjeskydd och privatskydd påstår det.
Det är tydligen en del av själva vitsen med dem.
Påstår de verkligen att om hundarna de säljer blir anfallna av en annan hund ska man helt enkelt låta dem "fight it out" utan att lägga sig i?! Har jag verkligen aldrig någonsin hört eller sett eller läst.
 
Samtidigt hanterar du hästar?
Och vill inte heller tro att din egen hund skulle kunna göra en fluga förnär, någonsin, under några som helst omständigheter. Inte ens utan att mena det.
Ja, och jag är bra på det.
När jag är färdig med min träning av hästarna så är de helt ofarliga.
Jag tränar dem från föl till färdiga familjehästar.
 
Är väl ungefär det som jag även innan hade tänkt skulle kunna bli som värst på en vuxen människa. Är ingen modell så ärren efter hade inte varit några problem.

Med tanke på hur många det är om dagen som särar på hundar i slagsmål så hur ofta händer dessa sår.
Sällan gissar jag.
Så hur farliga är hundar egentligen?
Är de potentiella vapen och tickande bomber eller är de oftast tämligen godmodiga och vänliga varelser?
 
Ja, och jag är bra på det.
När jag är färdig med min träning av hästarna så är de helt ofarliga.
Jag tränar dem från föl till färdiga familjehästar.
Okej, så de kan aldrig bli skrämda av en plötslig fladdrig fasan eller av en stenskvätt från en passerande bil? De kan aldrig bli irriterade om de ömmar i hoven när hovslagaren gräver ut en böld? De kan aldrig ta ett lyckoskutt med en människa ivägen? Ingen har någonsin under alla år trillat av en av de hästar du tränat?
Alltså, du är säkert duktig på att träna hästar, men om din syn på djur verkligen är som den framstår här i tråden vet jag inte vad jag ska säga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp