Treårig pojke död efter hundattack: "Älskade att vara runt djur"

Daniel Twigg, 3, attackerades av en hund på en gård i Rochdale, Storbritannien, i söndags. Pojken fördes till sjukhus men avled av sina skador. Polisen har gripit den 48-årige ägaren till djuret.
 
Jag antar att jag skulle komma på något.
Men jag har andra djur att ta hand om också, så jag får bara inte skada mig.
Det skulle bli katastrof om jag blev oförmögen att ta hand om min tillvaro.
Även jag har andra djur att ta hand om men det har inte hindrat mig från att sticka ner armar för att få loss hundar från varandra. Raser har varit älghund- älghund, älghund- hund av bruksras och stövare- hund av bruksras.
Ena älghunden hade dödat en fullvuxen grävling så inte det minsta bekymrad om att hon inte skulle klara sig på egen hand i ett slagsmål.
Skulle inte falla mig in att inte gå emellan.

Vet du vad. Själv skulle jag inte ha problem med att ta hand om övriga djur efter fått såren ompysslade efter både 2 eller 3 bett i armarna från en större hund.
Betydligt större risk att inte kunna ta hand om övriga djur om jag skulle vara med om en ridolycka i skogen än efter att bryta ett hundslagsmål.
 
Den frågan får du ju ställa dig själv, som påstår att det annars inte är någon mening med att ha "skyddshund" om den inte kan skydda sig själv. Det är ju alltså DU som påstår att en sådan hund per automatik ska klara ett hundslagsmål bättre än andra.
Ja med tanke på storleken och styrkan då.
Det finns väl en anledning till att man väljer de raser som man väljer, trodde jag?
 
Din hund är inte magisk.

De flesta hundar, inklusive min har aldrig bitit någon. Vi behöver alltså inte sträva efter att ha din hund
Nej jag antar att min hund är tämligen normal för sin sort (minus de dåliga lederna).
Och att de flesta hundar därför inte biter människor.
Det är de hundar som biter människor som jag ser som avvikande och problematiska.
Varför skulle ni vilja ha min hund?
Den är gammal och har dåliga leder, det är inget att sträva efter.

Du har ju tydligen också en hund som inte tuggar på folk, det är väl bra så?
 
Så bra.
Jag hade hoppats på några exempel som tips.

Jag kan inte läsa tankar. Vill du ha tips, så får du ju efterfråga just tips. Nu frågade du mig om jag hade separerat hundar av brukstyp, och det var vad jag svarade på.

Ja med tanke på storleken och styrkan då.
Det finns väl en anledning till att man väljer de raser som man väljer, trodde jag?

Återigen; det gör inte hundarna per automatik till skydds- och tjänstehundar.
 
Även jag har andra djur att ta hand om men det har inte hindrat mig från att sticka ner armar för att få loss hundar från varandra. Raser har varit älghund- älghund, älghund- hund av bruksras och stövare- hund av bruksras.
Ena älghunden hade dödat en fullvuxen grävling så inte det minsta bekymrad om att hon inte skulle klara sig på egen hand i ett slagsmål.
Skulle inte falla mig in att inte gå emellan.

Vet du vad. Själv skulle jag inte ha problem med att ta hand om övriga djur efter fått såren ompysslade efter både 2 eller 3 bett i armarna från en större hund.
Betydligt större risk att inte kunna ta hand om övriga djur om jag skulle vara med om en ridolycka i skogen än efter att bryta ett hundslagsmål.
Och ändå så blir folk allvarligt skadade av hundbett.
Hade du tur eller var det något annat som spelade in?
Du hade väl i värsta fall kunnat få en muskel eller två bortslitna från armen.

F.ö. är det intressant att det i ena meningen kritiseras att människor, inklusive jag, inte förstår hur farliga hundar är och i nästa mening att jag inte vill köra ner armarna mellan hundar som slåss.
Det känns inte direkt konsekvent.
 
F.ö. är det intressant att det i ena meningen kritiseras att människor, inklusive jag, inte förstår hur farliga hundar är och i nästa mening att jag inte vill köra ner armarna mellan hundar som slåss.
Det känns inte direkt konsekvent.

Jag tror snarare att du - som påpekats även i andra diskussioner, många gånger - har svårt att förstå gråzoner. Allt är inte svartvitt.
 
Jag kan inte läsa tankar. Vill du ha tips, så får du ju efterfråga just tips. Nu frågade du mig om jag hade separerat hundar av brukstyp, och det var vad jag svarade på.



Återigen; det gör inte hundarna per automatik till skydds- och tjänstehundar.
Det har jag inte påstått.
Jag påstår att jag har en hund av en ras som används till skyddshund och att den därför borde vara lika stor, stark och kapabel till att slåss.

Det vore skillnad om jag hade en papillon.
 
Det har jag inte påstått.
Jag påstår att jag har en hund av en ras som används till skyddshund och att den därför borde vara lika stor, stark och kapabel till att slåss.

Det vore skillnad om jag hade en papillon.

Det har du ju påstått, eftersom du försökte göra en poäng av att det annars inte är nått värt att ha en "skyddshund". Du har inte heller en skyddshund.
 
Det har du ju påstått, eftersom du försökte göra en poäng av att det annars inte är nått värt att ha en "skyddshund". Du har inte heller en skyddshund.
Så här då.
Varför skall just en skyddshund vara tvungen att klara sig på egen hand?
Är inte det också fel mot hunden?
 
Och ändå så blir folk allvarligt skadade av hundbett.
Hade du tur eller var det något annat som spelade in?
Du hade väl i värsta fall kunnat få en muskel eller två bortslitna från armen.

F.ö. är det intressant att det i ena meningen kritiseras att människor, inklusive jag, inte förstår hur farliga hundar är och i nästa mening att jag inte vill köra ner armarna mellan hundar som slåss.
Det känns inte direkt konsekvent.
Bortslitna muskler av att sära på två hundar som slåss:confused:.
Pratar du nu om 2 normala hundar som slåss eller att gäng boskapsvaktande hundar.

Det är barn som blir allvarligt skade och dödade av hundar och inte vuxna.
 
Bortslitna muskler av att sära på två hundar som slåss:confused:.
Pratar du nu om 2 normala hundar som slåss eller att gäng boskapsvaktande hundar.

Det är barn som blir allvarligt skade och dödade av hundar och inte vuxna.
Schäfer på 40kg, stor som en mindre varg alltså.
Det är ju vad jag har att förhålla mig till eftersom att jag har just en schäfer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp