treåring kissar överallt

Sv: treåring kissar överallt

I morse provade vi med belöningssystemet. Fem kissar i toaletten = ett bad i badhuset. Först kissade han tre gånger i toaletten sen två på golvet och sen två till i toaletten, så i eftermiddags var vi och badade! Nu tänkte jag ändra belöningen till lite ridning istället haha annars får vi åka och bada varje dag!

Ett steg framåt, de är ju jätte bra :laugh:

Förstod han vad du menade med belöningssystemet?

Va roligt för Nemo att åka och bada, annars torkar han ut snart. ;)

När han sen klarar 5ggr i toaletten så är de juh bara utöka så de kanske blir att han får samla under flera dagar innan ha får belöningen.

Jag tror inte att han förstod direkt, men han är ju som en papegoja och härmar allt man säger. Men funkar klickerträning på hundar ska väl detta funka på mitt barn också. Han har i alla fall lärt sig säga klistermärke! Nemo var som en säl som plaskade runt, han verkligen älskar det!

Vad roligt att det fungerade :laugh: Jag tycker gott att du kan utöka så att inte belöningen kommer genast, barn förstår ändå och det är ju en belöning i sig att få sätta dit ett klistermärke när han varit duktig.
Du kan ju tex ha att när samtliga veckans dagar är fyllda med klistermärken så åker ni och badar när han väl har förstått poängen.
Hoppas att det blir fullträff på alla kissningar i morgon :D

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er... 2
Svar
30
· Visningar
5 230
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka