Sv: Trec?
Ja det blev tillslut så att jag tog mig till Lamotte Beuvron med en ryttarkompis. Vi hade en verklig toppendag med bra väder dessutom.
Vi kom dit vid niotiden på morgonen och kollade först in islänningarna, westernridningen ( lite tråkig tyckte vi) och sedan något som kallas för "équitation de travail" = arbetsridning. Detta innebar kor (tjurar ? kollade inte rikitigt

) och Camarguehästar. Det gällde att separera en ko och ta denna över en linje. Laget (tre ryttare) fick inte välja vilket djur de ville, hornen var märkta med olika färger och vart lag hade en färg.
Resten av dagen var bara TREC. Orienteringen hade varit dagen innan och det var ridbarhetsprov och hinderbana när vi var där. Det var mycket poiotivt att se så många olika typer av hästar. De minsta var nog de fyra islänningarna (om man bara räknar de ridna hästarna), men där fanns också fjordingar, haflinger och mina favoriter : 3 mérens från Holland och Jispet från Franrike. De andra raserna var större hästar. Islänningarna blev lite kritiserade av vissa i publiken eftersom de inte tog alla hinder, men andra tyckte de var jättetuffa. Jag till hör till de sistnämnda. De red lånade hästar från Frankrike och jag vet inte om de var speciellet tränade till TREC.
Jag träffade tre svenska damer från svenska islandshästförbundet och vi pratade lite. Vid prisutdelningen välkomnades Island som ny "TRECnation" och Sverige presenterades som ett kommande "TRECland". Det tyckte jag lät mycket positivt.
Anne Vanara med Jispet kom fyra individuellt och vann guldmedaljen med det franska laget. Vi "merensälskare" är mycket stolta.
Finns det någon möjlighet att lägga ut TREC foton på bukefalos utan att de försvinner bland alla andra hästbilder? Det är inte det att jag gillar mina kort, men om ngn vill ha TREC info per bild skulle det vara enklare så.