Bukefalos 25 år!

tredelat bett i sötmalm och koppar ?

B

**BORTTAGEN**

finns på hööks, någon som har? är det något för allergiska hästar? sedan undrar jag vad ni tycker om gold medal betten. tacksam för svar :)

D

_Dieldi_

Har ett sötmalmsbett från Hööks som jag inte tycker om, därför att det har felvinklad mittdel (som min häst inte tycker om).

Z

zana

Jag har det tredelade med olika metaller från hööks, och det fuknar jättebra på min häst!

G

GUSTUR

jag har ett tredelat bett i koppar och argentan från glirnashopen och det funkar jättebra tycker jag.
är åxå nyfiken på gold metal betten...
nån som har provat???

D

Daydream

Jag har fattat för att det inte är bra med koppar i munnen på hästarna. Med vad som är dåligt vet jag inte riktigt, kan ju vara att det "läcker" ut joner el likn...

Jag har det så kallade islandsbettet med sötmalm och koppar. Min ponny gillar det jättemycket. Tyvärr är det för tjock för honom då uppfödaren inte tagit bort varg/hingst-tänderna. Han kan bara ha bett som är <10mm tjocka. Men så länge han bara skrittades på långtygel tyckte han det var mysigt att suga på det, så mycket har han aldrig saliverat på långtygel. Kan jag bara få hans överflödiga tänder borttagna ska jag återgå till detta bett. Rostfritt, mässing, silicon eller andra material tycker han är hugget som stucket. Men detta sötmalmsbett, mumselimums.

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hur ska man tänka om raka, två eller tredelade bett? Om man har ett bett som är delat och man tycker det passar bra, ska ett rakt...
Svar
4
· Visningar
256
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
340
Utrustning Hej! Har en fråga om vad ni tycker om kulbett? Har använt det förut på min häst som lätt blir stark och inte vill lyssna på handen och...
Svar
2
· Visningar
259
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hjälmdjungel
  • Dressyrsnack 15

Omröstningar