TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

*kl*

Aaarghh, kan nån snälla säga till mig att det är en DUM idé att skaffa sig en till hund när man pluggar?? Dum, dum, dum idé!

(och ni som inte tycker det är en dum idé kan istället få berätta hur det funkar för er att ha två hundar istället för en :D)

Vinthundar SKA man ha fler av :D
Jag pluggar. Jag har två. Att ha bara en känns snudd på otänkbart eftersom jag inte förstår hur det skulle vara... Fler än två vill jag nog inte ha, men det är inte pga tidsbrist utan annat.

Har man två så blir det bara dubbelt så mysigt när man sover, dubbelt så mycket hund att pussa på, dubbelt så mycket att försöka hinna fotografera och dubbelt så mycket att älska :D

Har man två så blir det bara dubbelt så mysigt när man sover, dubbelt så mycket hund att pussa på, dubbelt så mycket att försöka hinna fotografera och dubbelt så mycket att älska :D

:love:

+ Generalen och Galathea:

Åh ni får inte säga såå ju (och i nästa andetag: Jaaa precis vad jag vill höra :D)!

Alltså, jag kommer ju plugga i fem år till liksom...än så länge är det rätt lugnt, vi går i skolan typ 3-6 timmar/dag men har hört skräckhistorier om fyran och femman då man är på kliniken hela dagarna typ. Jag kommer vara (och är) rätt beroende av att nån snäll själ kan tänka sig att passa min hund emellanåt, och jag tänker att det nog är svårare att hitta nån som kan tänka sig att ta två hundar? (å andra sidan är den tjejen som brukar passa Glimma vinthundsnörd, så kommer jag med en greyhound också kommer hon nog bara bli glad :p) Dessutom vill jag vara 'portabel' och två hundar på tåget är mer än en...

Tips: gå aldrig in på omplaceringssidor med ex-kappisar, det är farligt! :cool: Man kanske skulle försöka bli jourhem till sötnosen, så kan man testa på hur det är att ha två? :angel:

Det var det där "vinthundar är som jordnötter..."-snacket...skulle ha valt en annan ras :devil:

Men fy tusan. Nu vill jag också ha en till! Sommarlov är väl synonymt med valpköparlov? :confused:

Men nej, du ska inte stötta mig nu. Bara säga att jag får nöja mig med en!!! ;)

Men vad är det jag hör? Planer på ännu en springkompis till Faiza? ;) Förutsatt att våra hundar går ihop så passar jag gärna både en och två av dina ibland.

Haha, well, nu ska vi (jag) inte förhasta oss här! Sugen är jag, men det känns som att jag borde vänta ett tag iaf. Känna av hur det känns med skolan till våren, lära känna Glim ordentligt osv (se vad rationell och ordentlig jag är :angel:. hrm...)

Förutsatt att våra hundar går ihop så passar jag gärna både en och två av dina ibland.

Härligt! Detsamma, jag passar gärna Faiza :laugh:

Och Faiza vill leka med dina också! Och framförallt vill jag träffa Faiza eller träffa saluki överhuvudtaget!

På tisdag har jag sista tentan och sedan åker jag hem till föräldrar och hund, kommer tillbaka utan hund i januari, men runt den 7 februari kommer Faiza hit. Och då måste vi ses!

loooovely :D jag längtar redan!

Förövrigt har vi ett födelsedags"barn" här idag :D Men hon ska få en egen tråd, först ska vi bara ut på foto- och springa-lös-promenad :D

*fniss* Farbror Frey är ju som en timid liten falabella. ;) Pappa Buddha däremot. :D

haha nästan så jag vill köpa en falabella nu bara för att ha med på promenaderna med Frey. tänk vilken syn :-P

Näe, nu får ni allt en till liten bildbomb från mig. Zoria växer så det knakar. Även om hon fortfarande är en mix av piraya och terrier (om hon biter fast i något kan jag lyfta en henne en meter upp i luften typ utan att hon släpper. Haha!) så är hon faktiskt väldigt mysig där emellan. Även om hon är lika självständig som Cerberus så kommer hon ändå och gosar med mig emellanåt. Sötnosen!

Vi träffade två av Zorias systrar en dag. Lajbans sade Cebbe!
DSC05114.jpg

Cerberus, Annie, Zoria och Sotis. Det märktes att Zoria leker med Cerberus, hon var liiite hårdare i sin lek än sina två systrar. Men efter en stund tonade hon ner lite så dom vågade leka mer.
DSC05116.jpg

Jag hade min kompis två afghaner hela helgen med. Här är Cerberus och hans älskade flicka Haley:
DSC05083.jpg

Zoria pausar lite från lek:
DSC05076.jpg

Zoria, Cerberus och Haley:
DSC05067.jpg

Och tja... Angående att ha två vinthundar... Fyra gick också alldeles utmärkt. :D
DSC05090.jpg

Haha jaa! Framför allt för att Freyan skulle vara mycket större. ;) Snällaste stornäsan i hela världen! :love:

Jag såg en Zoria2 idag på djurkliniken! Också valp, syskon kanske? :D

Oh, det är nog inte ofta man gör det. När jag går till veterinären säger dom alltid att det sällan dom får äran att träffa afghaner. Än mindre afghanvalpar. :p Vet inte riktigt vart alla hennes syskon håller hus, men kanske. :p

RC: Jaaa. :D Och han är sååå himla snäll! Han älskar verkligen att leka med valpar. Eller ja, leka i största allmänhet. Men valpar vill ju alltid leka och ger sig inte på honom och är dumma. Han lät dom liksom kravla runt på honom när han låg ner och sånt. Sötcebbe lekfarbror. :love:

Jag håller bara med, afghaner kan man inte ha för många egentligen, fast de kräver ju lite mer tid än tex grey hound eller whippet förstås. En möjlighet att ha flera är förstås om någon kan gå nerklippt. Eller valp. Ja, det löser sig alltid på något sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 585
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka