TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Rent officiellt finns det ingen delning bland Whippets, i alla fall inte i Sverige.
Däremot så kan rasstandarden på Whippets skilja sig mellan olika länder, t.ex Sverige-USA.
Självklart behöver du inte välja "sida". Det går alldeles utmärkt att göra båda, särskilt om du bara har prova på ambitioner med racingen. men det finns kennlar som satsar mer på snabba hundar och andra på race, men skillnaden på hundarna är än så länge inte så stor.
Whippet klubben har trippelpriser, vilket går ut på att man ska ha
en merit inom var och en av nedanstående grupper.

1. Utställning: hunden ska ha erhållit lägst priset certifikatkvalitet (CK) på officiell utställning alt. UK på av SW anordnad utställning

2. Rundbane-, Whippet Race- eller Lure Coursinglicens, samt ha deltagit i två lopp alt. lure coursingprov (utöver licensloppen/proven) utan att ha blivit diskvalificerad.

3. Lydnadsprov, agility, bruksprov eller viltspår
Lydnadsprov: hunden ska ha deltagit i ett officiellt prov och erhållit lägst pris(140p) i klass 1
Agility: hunden ska ha deltagit i två tävlingar oavsett klass utan att ha diskvalificerats.
Bruksprov: hunden ska ha deltagit i apellklass med lägst resultatet godkänd.
Viltspår: hunden ska ha godkänt anlagsprov.

Med andra ord kan en Whippet göra många olika saker:)

Bildbomb från idag:D

DSC01672.jpg

DSC01674.jpg

DSC01677.jpg

DSC01670.jpg

DSC01671.jpg

ÅH vad härligt det ser ut att vara :D

Nu har jag två riktigt trötta damer (Wahidah är den tröttaste). Vi har träffat Klara_J och hennes Faiza! :bump:
Det har busats, fotats uppställningsbilder på Faiza och pratats saluki i mängder :D Det var helt sjukt att se hur lika Wahidah och Faiza var till sättet och de kom utmärkt överens. Nu ska jag försöka ta tu i alla de bilder som blev fotograferade... Puh.

Nu är Miiko 8 månader:banana: Så precis som Josefiine så blir det uppställnings jämförings bilder. Hon är 4 mån och 8 mån på bilderna...
UppstllninghJan2010.jpg

UppstllningvJan2010.jpg

(jag är verkligen inte så bra på att ställa och fota samtidigt, så var inte för hård mot dom senaste bilderna:o)

Idag har vi även firat genom att pussa på får;
ljusstake150.jpg

(Miiko mycket skeptisk:D)

Och lekt med nya bästisen Rosa:love: på 6 månader
ljusstake167.jpg

Bra dag!

Oh, det ser ut som om även Miiko håller på att växa ihop sig och bli lite ordentligare i kroppen :D

NU är jag äntligen klar med mina bilder från idag.. Ska bara orka skriva namn på dem och lägga upp på internet.. Många bilder blev det.

Åh, kul att få se dina bilder (igen)! Både jag och Faiza är helt slut, tack för en härlig dag!

På tåget hem fick vi bråka lite med några tyska familjer med massa barn som hade fyllt upp hundkupén. Till slut kom konduktören och sa att jag var tvungen att sitta där inne med Faiza så det vara bara att knö sig in (för tyskarna vägrade flytta sig...) Och Faiza som normalt är rädd för barn fick sitta trångt med massa skrikande och flaxande ungar nära inpå...och hon rörde knappt en min. Så hon måste verkligen blivit trött. :D

Haha, jadu, det är nog inte så konstigt att hon blev trött :D

Förresten, har du lust att skicka bilderna till mig som jag tog på Faiza med din kamera?

SÅ! Här är några av bilderna från idag. (Fotade en drös till, men orkar inte ladda upp dem på andra ställen än på bilddagboken :p)

dsc_8055-copy1_71891721.jpg

dsc_8111-copy1_71891837.jpg

Faiza
dsc_8133-copy1_71891930.jpg

dsc_8167-copy1_71892042.jpg

dsc_8143-copy1_71892183.jpg

dsc_8293-copy1_71892323.jpg

Dina bilder är ju så fina! De ser ju inte kloka ut på den första :D

Bilder är mailade till dig.

Senast ändrad av en moderator:

Blev det rätt knapp nu??:o

Miikos ansiktsteckning är helt underbar:love:

Har Faiza blivit mörkare? Eller ser det bara ut så på bilderna? Eller är det jag som minns fel? Jag har bestämt för mig att hon var jätteljus när hon stod bredvid Cerberus. :p

Jo, men hon är mycket mörkare på vintern. Jag antar att hon blir ljus igen till sommaren.

Blev det rätt knapp nu??:o

Miikos ansiktsteckning är helt underbar:love:

Det blev rätt knapp:)

Ja, hennes teckning är verkligen jätte fin( föll för henne på en sekund när jag såg ansiket!!!).

Det ser ju ut som att det är jätte varmt hos er ju! Liiiite avundsjuk...;)

Solen skiner underbart och den värmer faktiskt, men det är bara 4-5 i skuggan.

Haha, ja, visst ser de galna ut på den där första busbilden!

Idag var jag och damerna ute i närmare två timmar. Kameran var med (men det var jättenära att jag lämnade den hemma!) och några av bilderna blev jag nöjd med.

dsc_8312-copy1_72211596.jpg

Svanslös saluki :p (men åh vad jag älskar hennes trav)
dsc_8341-copy1_72211671.jpg

dsc_8371-copy1_72211757.jpg

dsc_8372-copy1_72211957.jpg

dsc_8406-copy1_72212097.jpg

Förresten, vet ni vad jag har bestämt mig för?
Jag ska tävla lydnad med Wahidah i slutet av maj :p
Visserligen bara en liten snäll inoff, men ändå! Tänkte att den kan vara bra att ha som start och om det känns bra (eller i alla fall inte helt hemskt) så ska vi nog våga oss på en officiell start också. Är det vettigt att börja bli smånervös bara man nämner det? :angel:

Förresten, vet ni vad jag har bestämt mig för?
Jag ska tävla lydnad med Wahidah i slutet av maj :p
Visserligen bara en liten snäll inoff, men ändå! Tänkte att den kan vara bra att ha som start och om det känns bra (eller i alla fall inte helt hemskt) så ska vi nog våga oss på en officiell start också. Är det vettigt att börja bli smånervös bara man nämner det? :angel:

Gud va kul!
Verkligen modigt! Så fort någon nämner någonting om tävling så svimmar jag:o
Hejjar på er:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 260
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 946
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka