Sv: TREDJE Vinthundstråden!
Vad som är bäst beror lite på vad man vill ha ut av hemsidan.
Har man inte koll på hur man gör hemsidelayouter så finns det gratissidor som erbjuder färdiga layouter, färdiga att fylla i med bilder och text. På dessa sidor finns det alltid mer eller mindre mängd reklam och man har begränsade möjligheter att ändra layouten.
Sedan finns det olika webhotell där man hyr plats för att ladda upp sin hemsida. Vissa sådana erbjuder olika enklare program för att göra layouter, men enklast blir det om man gör en egen layout m.m. i sin dator och sedan laddar upp på nätet. Fördelen med sådant är att man slipper all reklam och man väljer hemsideadress helt fritt.
Jag har haft förstnämnda i 1½ år, men tyckte att det var värt lite pengar att få göra helt eget, ha "obegränsat" utrymme för bilder och ha en egen adress. Dock tar det ju då tid för att göra själva hemsidan också och det kan vara lite knepigt i början.
Misstänker att det räknas som reklam om jag nämner olika hemsidor/webhotell för sådant, så du kan ju skicka ett PM så kan jag tipsa om något som kan passa.