TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Bäs: 87cm
Jamjam: 82 cm
Helan:80cm
Gnusan:78cm
Idefix: 77cm
Cerberus: 74 cm
Doris 69 cm
Star: 67 cm
Zala: 64cm
Aicha: 62 cm
Zoria: 62 cm (6 månader gammal)
Wahidah: 62cm
Abbe: 55-56 cm (inmätt 53 cm)
Cc: 53cm
Miiko: 49cm
Lingon, 5 mån: 45 cm

(Tog mig friheten att uppdatera listan, igen:))

Fina hundar och fina namn!

Josefiine: Ibland känns det som att vi har samma hund:p Sista kortet, det är Miikos favorit grej att göra. Gosa i mattes knä:love:

men fy vad vidrigt!!! Hoppas innerligt ägaren inte får tillbaka en enda hund (eller något djur övht) Men det känns sorgligt att ägaren varit känd för dem sålänge...undrar hur länge detta pågått. usch...

Men fyfan... Det är vid sådana här tillfällen jag vill att det ska vara lagligt att skjuta människor... Fast, egentligen, det måste ju vara något psykiskt fel på ägaren och då får man väl hoppas att hon åker in på tvångsvård. Men FY.
Ge mig en eller två av de där hundarna så ska jag pussa sönder dem och låta dem sova i säng, springa och leka med Wahidah och äta god, bra mat.

Glömde ju mina silken killar

Bäs: 87cm
Jamjam: 82 cm
Helan:80cm
Gnusan:78cm
Idefix: 77cm
Cerberus: 74 cm
Doris 69 cm
Star: 67 cm
Zala: 64cm
Aicha: 62 cm
Zoria: 62 cm (6 månader gammal)
Wahidah: 62cm
Diezel 60,5
Abbe: 55-56 cm (inmätt 53 cm)
Viper 55,5 (1 år)
Cc: 53cm
Miiko: 49cm
Lingon, 5 mån: 45 cm

Jaaa!!!! Äntligen:bump:

Så fort den lille kommer över tröskeln måste du visa oss en massa bilder!!!

Mina hundar äter Nordic special+, att det blev färskfoder var för att Diezel började matvägra rejält som unghund. Barf kunde jag inte tillräckligt om då, men nu allternerar jag mellan Barf och färskfoder.

Och när Doris kom till mig var hon 4,5 år, då åt hon hos sin förra ägare 14-16 dl torrfoder som jag inte ens kommer i håg vad det heter, men inte var det något "vanligt" märke, hon vägde då 27,6 men var pluffsig :confused:, hur nu en vinthund kan bli det, sedan gick hon upp till nästan 32 kg innan musklerna började komma, idag väger hon ca. 28-29 kg muskler och 69 cm hög.

Diezel håller sig mellan 19,5-20,5 till sina 60,5 cm. Är idag en väldig lätt hund att hålla vikten på eftersom han reglerar den själv, äter det han behöver och hoppar över om han inte har gjort tillräckligt för den mängden mat han får. :laugh:

Viper har ju alltid sedan han föddes varit rund, när han var 2 veckor var han nästan lika rund om magen som han var lång i kroppen, och under uppväxten såg han ut som en ardenner eller nordsvensk vilken man nu föredrar ;), nu som 1,5 åring börjar han få midja och kroppen börja bli vuxen, Viper var vid 1 årsålder 55,5 cm hög och vägde 16,3. men det ska vägas och mätas om nu när han är 1,5 år.

Ja...Jag har anmält intresse av en av de vuxna tikarna. Enligt uppgift är dom i mycket bättre form både fysiskt och psykiskt än vad valparna är. Orkar inte med en så krävande valp så kort efter Miikos valpperiod.
Det possetiva är att så många från w-klubben hört av sig och vill hjälpa till med hundarna, så alla kommer få ett nytt bra hem:)
Med valparna är det mycket värre med än dom vuxna...dom tror att dom inte varit utomhus någon endaste gång i sina små liv!:cry:
Det är så fruktansvärt att det ska behöva gå så här långt innan myndigheterna agerar! Bara det att ägaren fick avslag på att ha fler än 9 hundar borde ju ha betytt att dom skulle ha omhändertagit dom övriga 8 som fanns i huset...
Skönt att det har fått ett slut på lidandet i alla fall!

så skönt att höra hur mycket snälla människor det finns som ställer upp med ett hem och kärlek till dem som behöver! :bow:
Du får som har lite koll får uppdatera hur det går med alla hundarna.

Imorse när jag vaknade möttes jag av en rolig syn, Idéfix hade klämt sig ner i urax lilla biabädd och där såg han ut att må gott men det kan inte ha varit bekvämt!? Det blev en snabb mobilbild därav kvalitén

20100313002.jpg
[/IMG]

:banana:

Men mamma vad gör du dääär inne hos den otäcka varelsen?
20100312.jpg
[/IMG]

åh nej han såg mig smyga in vad ska jag göra nu?
20100312006.jpg
[/IMG]

okej, vi kan pusselipussas lite då kompis
20100312001.jpg
[/IMG]

:bump:

Åhh, bilder kommer att komma i dagarna :)

Har bilder på henne redan men väntar att lägga ut tills hon finns här.....

Jag e så spänd, nervös, och förväntans full. NU kommer jag aldrg ha tid att sitta här... ;)
Lär ha fullt upp med en vild valpis......

Men just nu funderar jag bara ut ett bra smecknamn :confused:

Vad är kennel namnet då?
(du behöver inte skriva ut kenneln, men jag e allt bra nyfiken:))

Haha, förstår om ni/du e nyfiken, men skriver jag ut hennes namn e det ju lätt att kolla upp var hon kommer från, och så länge hon int ekommit hem är det inofficiellt ;)
Men snart ska ni få veta.......

Kan ju berätta hur jag gjorde, för såklart vill man ju bestämma lite själv över vad ens hund ska heta...

Jag valde ett eget namn men behöll samtidigt namnet kenneln gett honom så vi skrev i båda namnet vid hans registrering, så han heter i pappret Zvyatoslav Idéfix av (och sen kennel namnet)

Jag fick välja valfritt namn på Z bara det lät ryskt, detta var ett förslag från kenneln och jag har många kontakter med ryska vänner och dem gav mig förslag men jag stannade slutligen på det kenneln skrev från början (även om det egentligen ska stavas med S)

Så kanske kan din jycke ha dubbelnamn på pappret också ;) det låter flott ;)

Hoppas du kommer på ett bra namn!

Jag väljer smeknamn på mina helt efter eget tycke. Man kan ju ändå inte stå och ropa kennelnamnet och dom bryr sig ju knappast vad som står på ett papper. :p Dessutom tycker jag både Khaos Deewhy och Khaos Galaxy Raby är lite.. eh.. svåruttalade för att göra smeknamn av. :p Jag är dessutom väldigt förtjust i namn från mytologier, fantasyhistorier, sagor osv så jag kan inte låta bli att använda sådana. :love:

Cerberus finns det mycket tanke bakom, och Zoria också för den delen. Så välj ett namn du tycker är passande och fint. :p

Och grattis till valpis såklart! :D

Ja precis!
Miikos kennelnamn har ingenting med henne att göra egentligen.
Vårat(jag + kollektivet) namn på henne är Miiko Brittasdotter Sidenöra!
Det är mycket finare än den superdåliga Brittney låt hon är döpt efter:angel:
(hoppas inte min uppfödare läser det här, men det tror jag inte:p)

Så ta du ett namn från hjärtat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 672
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka