TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Här kommer en bildbomb på min smarta, vackra hund:D
Flirt
Miiko2Juni2010.jpg

Rulla
LastterJuni2010167.jpg

Varm
VarmJuni2010.jpg

Gömmer sig
GmmasigJuni2010.jpg

Grrrrrr!
GrrrMaj2010.jpg

Spring i hagen
IhagenJuni2010.jpg

Sussar sött
LastterJuni2010148.jpg

Vi kommer hemskt gärna, låter toppen! :bump:

Vi som ska åka kanske kan samåka från centralen? Annars kommer jag vimsa bort mig nånstans på vägen bara :p

Jag vill också! Och samåker gärna. Frågan är väl bara vad dom säger på bussen om vi kommer med en hel drös hundar? Tåg brukar ju vara lättare att smita på, men bussen? :o Mina hundar smälter lixom inte in så bra. Hrm. :D Igår när vi var på LC-träningen i norsborg försökte vi låtsas som det regnade, med fyra stora afghaner och en podenco. Jag tror inte vi lyckades så bra eftersom det bara var vi som klev på, men busschauffören sade ingenting ändå. Som tur var. Det var typ tomt på bussen med så.. :p

Jag kan samåka med vem som helst från centralen!

Och ang buss: det finns ju inte någon regel på hur många hundar det får vara på en buss. Den enda regeln som gäller hundar i SL-trafiken är max 2 hundar per person och de ska vara i djurdelen av det man åker med.

Usch... Wahidah har feber... Inte jättemycket, tempen visar 39,3, men hon är jätteseg. Det är helt annat än det yrväder hon brukar vara. :crazy:
Gav henne nyss kvällsmat och hällde på massor av vatten på torrfodret. Allt slukades med god aptit, även hon hon inte hoppade runt som en tok i väntan på maten (som hon brukar göra).

Sitter nu och oroar mig för allt möjligt... Hon visar ju inga andra symptom än att vara slö och ha lite feber. Igår var vi ute massor trots att det var tokvarmt, så kanske hon är påverkad av det idag? Annars går tankarna direkt vidare till allt från livmoderinflammationer till fästingsjukdomar... Jag ska tempa henne imorgon också och har det inte blivit bättre då så ringer jag veterinären.

Fy vad jag blir orolig. Jag vill verkligen inte att det ska hända min lilla dåre någonting. Nu tittar hon inte ens på mig när jag lägger mig bredvid henne på sängen för att vila bredvid henne. Vanligtvis när jag lägger mig bredvid så slickar hon lite på mig, tittar på mig och kryper så nära mig det bara går så att jag ska kunna klia så mycket som möjligt.

Hoppas Hoppas Hoppas det inte är något konstigt med lilla W. Håller tummarna för att febern är nere i morgom.

Hon verkar liiite piggare nu efter att ha ätit och druckit lite. Hon ligger på rygg i typisk vinthundspose istället för utslagen på sidan och en stund höjde hon huvudet och tittade lite på mig när hon låg på sida... Jag funderar på om jag ska våga cykla iväg till affären nu. Jag behöver det, men jag är så rädd att det händer något med henne under den kvart/halvtimme som jag blir borta. Jag ska ta tempen om någon timme igen, eller i alla fall precis innan vi lägger oss och sedan imorgon när vi vaknar. Då borde det ju ha gått liiite åt rätt håll i alla fall?

Tog tempen nu, och det är liiiite bättre! 39,1 nu, så det går åt rätt håll. Hon har även varit utanför dörren för att få kissa lite och när vi kom in såg jag till att ge henne några torrfoderbitar i en skål med vatten. När jag tog fram skålen såg hon lite gladare ut igen och hon drack upp allt vatten.

Dessutom protesterade hon lite när jag flyttade henne från fåtöljen till sängen för att kunna tempa :D (Jag har nog aldrig tidigare blivit så glad över att hon protesterat) och så låg jag på sängen med henne efteråt för att klia lite på henne. När jag gick därifrån så lyfte hon på huvudet och tittade efter mig, såg ut att undra varför jag försvann.

Så nu är jag inte lika orolig, men ska ändå se till att tempa regelbundet fram till hon är som vanligt igen. Förhoppningsvis blir allt bra med lite sömn. Lilla W.. hon är så fruktansvärt söt... Nu sover hon igen.

det är jättebra att hon dricker mycket!:banana:

KL

Själv är jag salukilös:( fått lämna iväg damen tillsvidare :( hoppas ta tillbaka henne om några månader, när jag lyckats ordnat upp mitt liv....

Skönt att hon visar en bättring, hoppas det går ner ordentligt under natten!:)

maria-m - vad jobbigt det måste kännas lämna ifrån sig sin hund, kan inte ens föreställa mig!! Jag hoppas verkligen allt ordnar upp sig så ni kan återförenas igen. Styrkekramar.

Själv är jag salukilös:( fått lämna iväg damen tillsvidare :( hoppas ta tillbaka henne om några månader, när jag lyckats ordnat upp mitt liv....

Fy vad tråkigt! Hoppas verkligen att du får hem henne igen snart. Jag vet hur tråkigt det är att vara utan saluki. Jag var helt salukilös i några månader för något år sedan, och även om jag då och då var på kenneln kändes det väldigt jobbigt.

Till alla:

Jag vet inte om ni sett min tråd om Wahidah (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1054022) men hon mår i alla fall bättre nu och vi väntar på att veterinären ska ringa och berätta om proverna visade att hon hade borrelia eller om det var något annat knas.. Något var ju uppenbarligen fel och jag har nu gett henne massor av tabletter. 2 rimadyl och 2 penicillin, senare idag ska hon få ytterligare 2 rimadyltabletter...

Men till något lite mer roligt, titta på min söta gammeldam :D
Jag filmade henne nu för några minuter sedan för att en vän skulle se hur det såg ut när jag ber dem buga. Tänkte att jag lika gärna kunde lägga upp klippet på youtube och dela med mig av det till alla.

http://www.youtube.com/watch?v=rdnrvgsD9QY

*KL*

Hur gör vi nu då? Blir det nån liten vintisträff? Jag har så mycket att göra nu sista månaden i sthlm så jag tänkte om jag ska spika det eller inte? :p

Någon mer än jag som ska till utställningen i Köping förresten? Vi ska åka med min kompis Sanna och hennes Jamaal och Carlos. Ska bli skoj trots att vi inte har några direkt förhoppningar. Eller 1or vore det väl konstigt om vi inte får, men mer än så räknar vi inte med. Men ja, sommarens enda utställning blir det för mig. Sedan kanske LC-provet i Norberg och/eller Hultsfred. Eftersom Cerberus verkar våga springa igen. :p

Justja, den kan nog inte jag dyka upp på i alla fall :( 10 dagar kommer hon gå på medicin, om det inte blir något annat trassel och fram tills hon är helt bra tänker jag bara hålla oss hemma och ta det helt lugnt.

Jag pratade förövrigt precis med djursjukvårdaren som hade tagit hand om Wahidah igår. Hon berättade att Wahidah legat i djurrummet men vägrat sova. Satt man med henne så var hon tyst, men gick man så skrek hon.. Sova gick dock inte alls enligt W och personalen visste inte riktigt vad de skulle göra.

Men så kom djursjukvårdaren på den briljanta idén att ge Wahidah en tjockare dyna att ligga på. :D

Gissa vem som somnade fint då? Tydligen går det inte för sig att sova på annat än det bästa ens när man är sjuk och mår dåligt enligt lilla W. :angel:

Det är så skönt att höra att lilla W mår bättre!
Vi har varit riktigt oroliga här hemma...

Förstår verkligen om du vill hålla dig hemma och ta det lugnt med henne, dessutom har jakt-säsongen på rådjur och hjort börjat här och då vågar jag inte ha vinthund lös i området! Det skuttar upp Bambis lite här och var och om det då är 6 tokiga vinthundar i närheten vet man aldrig hur det går:crazy:
(Tur att man inte har Hjorthund!;))

Vi har precis haft Voltige-läger avslutning på jobbet och det var jättekul! Vi slängde upp alla åtta ungarna sittandes i rad på Ardennern, och han bara stod och sov:D

*KL*

WOHOOOO! Nu dansar jag på bordet här hemma nästan.

Får jag be om en trumvirvel tack! För vet ni! Cerberus har nu hajat grejen med apportering och apporterar även utomhus! :banana::banana::banana:

Jag har ju hållt på med nosdutt i typ några månader, sen öppnade han munnen och tog i apporten och då var det lycka. Sen började han hålla lite försiktigt. Och när jag väl kom på den briljanta idén att be honom göra något som han verkligen vet vad det betyder preciiis när han tagit apporten i munnen så lyckades jag avleda honom från att släppa. Jag körde med kommandot "upp" vilket vi gör på nästan alla promenader och så, och betyder att han ska gå upp på vad jag nu pekar på. Så med apporten i munnen klev han förvånat upp i soffan. Och sedan lossnade det!

Han är ju fortfarande vinthund och jobbar lite när han känner för det, och vi måste fortfarande öka avstånd, byta föremål (han måste kunna apportera minst 5 olika material), sända lite säkrare osv. Men nu jäklar går allt av bara farten. :D

http://www.youtube.com/watch?v=-CACONWCnrk
Filmbevis!

Efteråt lyckades vi sända honom emellan oss några meter med, och han höll den även stillastående en liten stund. Tyvärr dog kameran så det här var allt vi fick på film. Men ändå. :)

Fyfan vad jäkla underbart!! :bump::banana::bump::banana::bump:

Tips bara, som jag kom på när jag såg filmen: beröm även när han håller i apporten (om du inte gör det). I filmen berömde du bara när han hade släppt den och gör man det så kan det lätt bli så att de släpper snabbare för att snabbare få belöning. Ha alltså mer beröm för att han tar den och bär den än vad du har för att han släpper, då ska det nog gå finfint att få honom att bära runt den mer :D

Vi har inte kommit riktigt så långt ännu. :D Berömmer jag för tidigt så släpper han den och tror att han är klar. Jag använder nästan alltid klicker när jag tränar, men inte med just apportering för då slutar han helt och bara väntar på godis av nån anledning. Han försöker inte ens. Men jag ska börja göra det "svårare" och kräva mer av honom nu när han fattat grejen. Idag när vi sände honom så släppte han den framför mig istället för att ge den till mig, då kunde jag faktiskt kräva av honom att han skulle lyfta den igen. Så vi kan börja göra det svårare för honom nu. :laugh:

Gör du så i all träning, att du har berömmet som ett "avslut"? Kan du inte isåfall lägga in ett ord för just att du är klar? Om han tex hoppar och sätter tassarna på dina axlar (som han ju verkar säker på), hoppar han ner när du säger "bra, duktig cebbe!"? Kan du inte där lägga in ett "hopp och lek" (eller vad som helst som "nu är vi klara" så att berömmet bara betyder "såhär vill jag att du ska göra, fortsätt!". Det underlättar massor om man har ett klarkommando och ett jobba-mer-beröm ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 112
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31