TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

galathea- Kan inte va möjligt borsta en hund 8timmar:eek: Helt klart förstår jag att det måste vara sjukt mycket jobb ta hand om pälsen - och att man inte får fuska nåndag så det blir ännu mer sen...

Fasen jag borstar aldrig min borzoi:D :banana:

Alltså. Cebbe blir borstad och fönad på 45 minuter. En med mycket päls som Neo kanske tar det dubbla eller så. Det märker jag snart. Jag vet inte riktigt hur dom lyckats få honom så tovig, han såg ut som ett får under det översta lagret. :crazy: Men han har tjock päls, absolut. Det är han ju inte ensam om dock. Det måste ha gjort lite ont med tovorna med för nu springer han mycket mer, och sååå fort har jag väl inte fått upp hans kondis. :p Nåväl. Glada hundar har jag här. Och smutsiga hundar efter dagens ösregn och bus i rastgård. Det blir till att bada hundar i helgen igen tror jag. :p

Stoort grattis till vackra damen. Så fin så fin och bilderna är underbara som alltid.

Mer bilder kanske kommer! Jag insåg att jag faktiskt fick en på Wahidah, och min vän Julia fotade en kanonbra bild på Wahidah och hennes ena springkompis Amir :D

Vi har också tränat idag, hos morsan! Platsliggning utanför badrummet under tiden som jag städade där inne. Katten satt och tittade på (Wahidah äälskar katten och vill ständigt leka med den) MEN waha låg länge och fint. Lite oroligt, ibland fick jag påminna henne att sköta sig, men på det hela otroligt mycket bättre än väntat.

Extra kul var även att både morsan och hennes sambo sa "Haha, javisst, det där kommer gå i en sekund eller en halv.." när jag sa åt Waha att stanna utanför badrummet, men nog fan gick det helt okay i en kvart! :banana:

Det blev även lite träning av linförighet och Wahidah gjorde en förbannat snygg sväng utan att tappa varken positionen eller kontakten med mig! (tidigare har hon i svängar tappat position och tittat vart vi är på väg istället för att titta på mig)

Innan vi gick från morsan sa både hon och sambon att Wahidah börjar bli riktigt fin, duktig och sköta sig finfint :D Det är liiiite skillnad mot när de för ett tag sedan sa att hon var en vilde som knappt gick att ha i möblerade rum :angel:

Nåväl. Glada hundar har jag här. Och smutsiga hundar efter dagens ösregn och bus i rastgård. Det blir till att bada hundar i helgen igen tror jag. :p

Vill du så kommer jag gärna över på fika och lite afghanborstning i helgen :p Eller.. Det beror lite på när iof.. Men jag vill gärna fika i alla fall!

Melli har lyckats ta ett par uppställningsbilder på liten Khaki. Vad tycker ni som är mer erfarna, står han rätt eller fel och vad behöver ändras isf?

Khaki10v1dagII.jpg

Bonusbild :love:
Khakist.png

Oh vad kul att platsliggningen gick SÅ bra, katter är bra som störningar:D Skitbra jag blir peppad trääääääna meeeeeer!! Vi kämpar med kontakten också och har börjat lägga in mer svängar åt båda varv - går bättre för var gång:) Men platsliggning måste jag öva in mer (och utan att han lägger sig platt på sidan och snarkar...)

Melli- Jag kan inget om uppställningar, men vad gör det! Han är ju söt som socker:love::love:

Igårkväll följde Idéfix med till hästhagen och sprang på den stora ängen och busade, hästarna tittade intreserat på knäppgöken men stannade lydigt där dem stod. Sen på hemvägen klättrade vi upp för en bergstopp (puh) och njöt av utsikten. Kameran knäppte en bild på oss:D

omgjorggra.jpg
[/IMG]

Nu är ju inte jag någon mästare, men jag tycker han står rätt bra där. Det enda är väl att du kan ha som mål att ha frambenen liiite mer rakt under, så att dom verkligen är rakt ner. Man brukar väl som regel säga att frambenen ska vara rakt neråt och att haserna ska vara detsamma. Så får du honom att häva sig liiite mer framåt över frambenen så kommer det nog vara perfekt. :laugh: Och inte drar ut honom mer i bak då för då försvinner vinkeln på hasen.

Men som han står på bilden är inte fy skam och står han så på utställning så är det ändå bra. Det andra är bara petitesser som man kan öva fram. :)

kl

Hej alla i finaste tråden!

Grattis Ninni för Zalas fina placering:banana: verkligen jätteroligt:)

Vad frustrerande det är med segt mobilt internet!!!!Jag har tagit en massa foton på en överlycklig fin whippet rusandes av lycka i hagen, men får inte upp dom på nätet:(
Miiko är i alla fall överlycklig av att bo här på landet och är en riktig gårdshund! Hon och Rocco är alltid lösa och dom håller sig faktiskt(än så länge:crazy:) på gården.

Här kommer (i senaste laget) en jätte fin film från mitt jobb, där både jag och Miiko är med! och Miiko är självklart finast av allt!:love:
http://www.youtube.com/watch?v=_EfmTJ0EhUs
(Jag ser jätte sur ut när jag fodrar hästarna men det är för att jag har solen i ögonen, ajaj...)

Ska försöka hänga med lite bättre i tråden nu när internet verkar funka lite bättre;)

Hej på er!/HannaPirat och Miiko!

Senast ändrad:

Melli- Jag kan inget om uppställningar, men vad gör det! Han är ju söt som socker

Ja - sannerligen :love: Jag ska försöka mig på lite uppställningsbilder sen igen för idag är minitassen 11 veckor. Jättefin bild och stämning på dig och killen.

Galathea: Tack! Jag tänkte nästan att jag skulle få de tipsen. Får se hur jag lyckas sen :)

Idag har han träffat mina föräldrars fjordingar. Han skällde lite på dem och var lite skraj, men det gick väldigt bra tyckte jag. Så fick jag en härlig vinthundsbild så som man fått så många innan. En massa romper :D :love:

Sighthoundphoto.png

Posar med mammas Sima, nu 16 månader.
KhakiochSima.jpg

Skeptisk!
KhakisfirstencounterwithahorseRocky.png

Söt!
Khaki11w-1.png

haha härlig rumpbild! Tenderar bli många sådanna när man har snabba hundar:D

Övriga bilder supermysiga, vilken mysfjording!! Alltid gillat deras blacka färg i olika nyanser... plutten ser lite avvaktande ut hehe.

Hannapirat- Vilken proffsig video!!!!:eek::laugh: Ser jättetrevligt ut, Miiko är en stjärna;)

Rumbilder har man många. Och spontana bilder på en helt tom gräsmatta :rofl:

Fjordingarna är så mysiga. Idag tog vi en tur barbacka på ängarna med lite galopper och kos. Så härligt underbart. Har inte gjort det på så länge efterssom jag inte bor hemma. Oslo kommer att te sig väldigt stadsigt och äckligt nu när jag och hundarna varit i paradiset några dagar. Idag var hovis här också så nu har Khaki ätit sina första hovrester - öööverlycklig :D

Men gud vad är det för fantastiskt ställe du jobbar på?! :eek: Ser ju helt underbart ut! :love:
Kul att de rider akademiskt, det skulle jag gärna testa på :)

Men gud vad är det för fantastiskt ställe du jobbar på?! :eek: Ser ju helt underbart ut! :love:
Kul att de rider akademiskt, det skulle jag gärna testa på :)

Det är helt underbart! och Miiko och hästarna kommer bra överens:)
Om du vill testa AR är det bara att komma! Men lova att du tar Glimma med dig då, så flickorna får träffas!:bump:

kl

Jag kanske ska en till Whippet:bump: Det är en tik som bara är två månader yngre än Miiko, tror ni att det är en dum idè? Vet ju att man inte rekomenderar att ha två jämngamla hundar, men whippet folk brukar säga att det inte är några problem...förvirrad:crazy:
Vet inte så mycket om tiken än, men jag är mer än redigt nyfiken!

FrittePower Viken underbar bild på dig och Idèfix:love:

Oh får vi det? :laugh: Det skulle vara jättekul att få komma och hälsa på! Jag blir ju glad bara jag får snusa lite häst :D

Spännande med en till whippa! Jag tror det beror ganska mycket på individerna om det funkar med två jämngamla hundar. Tror tex att glim skulle kunna bli ganska elak mot en tik i samma ålder som kommer in i hennes hem (hon är rätt fånig när det gäller sånt). Men det verkar ju som sagt ganska ovanligt med sånt hos whippar. Tycker man ser ganska många vinthundsmänniskor som har jämngamla hundar och det verkar ju funka alldeles utmärkt!

Tror det handlar mer om vad DU känner att du orkar med, två galningar i samma ålder kan ju vara lite påfrestande :D. Lydnadsmässigt kan det ju bli jobbigare också, om man inte känner att man har så bra pli på sin hund som man skulle vilja (:angel:) så lär det inte direkt bli bättre om man skaffar sig en till i samma ålder som säkert också behöver en del lydnad.

Men testa för tusan! Och berätta mer när du vet mer själv! :laugh:

Jag kanske ska en till Whippet:bump: Det är en tik som bara är två månader yngre än Miiko, tror ni att det är en dum idè? Vet ju att man inte rekomenderar att ha två jämngamla hundar, men whippet folk brukar säga att det inte är några problem...förvirrad:crazy:
Vet inte så mycket om tiken än, men jag är mer än redigt nyfiken!

Fördelen du har här är ju att du vet vad det är för tik, du vet hur Miiko är och du kan kanske testa ett litet tag och se hur det går med båda?

Det enda jag aldrig skulle göra är att skaffa två valpar samtidigt, men att ha två jämngamla, lite äldre som har okay grundlydnad - why not? Jag tror inte att det är svårare att få koll på två vuxna om de är jämngamla än vad det är att få koll på två vuxna där det skiljer några år i ålder. Sedan är väl Miiko inte vuxen, men tja, som sagt var, du känner din hund och vet vad det är för tik du kan få hem.

Känn efter, väg fördelar mot nackdelar - frestas inte för mycket av att det är en hund du kan få lätt utan tänk det som ett vanligt köp.

Jag kanske ska en till Whippet:bump: Det är en tik som bara är två månader yngre än Miiko, tror ni att det är en dum idè?

Kör bara! :D Som R_C säger så testa ett tag och se så dom fungerar ihop och sen är det väl bara att köra. Jag skulle heller aldrig orka med två yttepyttevalpar samtidigt, däremot jämnåriga som fungerar ihop ser jag inget som helst problem med.

*kl*

Alltså. I början på augusti flyttar vi tillbaka ner till Gbg. Är det inga här uppe i sthlmstrakten som vill dra ihop en liten vintisträff innan dess? Med fint väder, såklart, så man kan ha lite picknick eller grilla eller nåt. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 965
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 843
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 114
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V