TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag vill också! Kommer vara i Uppsala från och med måndag så vilken helg som helst funkar för mig (förutom 18/7, för då ska Glimma göra BPH-testet :p)!

Vi gör så här då:

Vill vara med på vintisträff i stockholmsområdet någonstans:

Galathea: När som helst utom 24-25 juli. (Flyttar 6e augusti)

Mkh: När som helst förutom 18/7

Red_Chili: Helst i början på juli?

-----

Fler? När, var, hur? :) Jag och hundarna tar oss fram via kommunala kommunikationsmedel så vi kan ta oss vart helst det går bussar/tåg osv. :p

Kanon! Lämnar "var" till er som känner till Stockholms promenadområden lite bättre :p. Är också beroende av kollektivtrafik, så gärna nånstans som är lätt att ta sig till (måste ju ta mig från Uppsala också).

Vad sägs om andra helgen i juli? 10-11 juli alltså. Har visserligen för mig att det är LC-prov då så någon här kanske ska dit. Då kanske helgen innan är bättre?

Även jag är beroende av plats som man kan ta sig till kommunalt. Dessutom vill jag helst till en plats där det inte finns andra hundar om det är möjligt (dvs. ingen populär rastgård eller hundöarna för min del), för Zala släpper jag verkligen inte ihop med vad som helst som inte är vinthundar :o

Men Hanna har ju någon gård nu? som det gick att ta sig till kommunalt? Kanske där? Annars får väl jag och Galathea klura på vart man kan ta sig.

Och Cerberus får inte leka med vad som helst heller. Kommer vi inte på något bra så kan vi ju bara hänga i en park och så. Även fast det nog vore skönt att låta dom springa av sig lite, för att orka hålla dom sedan. :D Jag kan 10-11, men Neo åker hem på förmiddagen på lördagen så då får det inte bli någon heldag utan mer framåt e.m. :) Den 11:e är det dessutom unghundsträning/prova-på-dag på kappen i Åkersberga. Men det kan jag skippa. Jag kan helgen innan med för övrigt. Har typ inget inplanerat förns Köpingutställningen den 24e.

Både 3-4e och 10-11e funkar bra för mig! Mig spelar det ingen större roll var vi åker, men park eller Hannas gård låter nice :). Skulle vara jäkligt kul att se alla springa men vette tusan om jag törs släppa Glim med alla era i vilket fall, så det är inte dödsviktigt med släpp-plats för mig.

Släpper vi så röstar jag för att släppa i omgångar ändå. :) Cerberus ÄLSKAR vissa tikar och jag har inte en chans att få tag på honom när dom drar iväg, även fast jag direkt ser om han jagar dom på lek eller jagar dom för att han stressar över att dom luktar gott.

Men vi har alltså bjudit in oss själva på Hannas gård? :D Haha! Men tja, gärna för mig. :p Hannas gård eller bara nån central park med lite häng då? Det finns ju rastgårdar som man kan släppa dom i bara för att rusa av sig det värsta några minuter så man kan få umgås i lugn och ro efteråt. :)

Delvis knappen!

Det låter vansinnigt trevligt med vintisträff!! Jag och hundarna bor f.n. i oslo men som det ser ut nu så ser det jäkligt dåligt ut med boende i juli så jag funderar på back-up-planen att bo hos (ve och fasa) mamma och pappa i juli och då är jag ju flexibel. Annars har jag jobb och kan säkerligen inte sticka iväg. Men planera ni så får vi se om vi dyker upp :D

Delvis knappen!

Det låter vansinnigt trevligt med vintisträff!! Jag och hundarna bor f.n. i oslo men som det ser ut nu så ser det jäkligt dåligt ut med boende i juli så jag funderar på back-up-planen att bo hos (ve och fasa) mamma och pappa i juli och då är jag ju flexibel. Annars har jag jobb och kan säkerligen inte sticka iväg. Men planera ni så får vi se om vi dyker upp :D

Annars kan du ju alltid bosätta dig här en månad eller så :angel:

Grattis Donnie! :laugh:

(Och tusan vad tiden går fort! Är han verkligen redan ett år? :eek:)

*KL*

Så har jag precis låtit bli att anmäla till årets absolut största, svenska salukiutställning... Det känns lite som om det räckte med utställningen som var i början av månaden, men åh, tänk om jag ångrar att jag inte anmälde mig? Samtidigt är jag ju inget fan alls av utställningar...

Men Hanna har ju någon gård nu? som det gick att ta sig till kommunalt? Kanske där? Annars får väl jag och Galathea klura på vart man kan ta sig.

Ja! Alla får komma hit!
Det går som sagt att ta sig på sl-kortet hela vägen:) Det tar ett tag att åka från Stockholm, men man kan åka fram och tillbaka på en dag.
Jag kan den 11:e(4:e och 10:e ska jag på AR kurser...)
Om ni inte vill komma hit vill jag verkligen komma till Stockholm och träffa er ändå! Om ni bestämmer någonting och jag inte kommenterar kanske R_C som har mitt mob nr kan höra av sig till mig?(problem med kära internet:()
Vem vet, jag kanske kommer med två hundar:angel:

Vart är det du bor? Jag kommer gärna ut iallafall, och den 11e passar super. Då har Neo åkt så jag slipper bogsera runt på tre stora hundar. Och vi var på LC igår som han sprang superfint på, så han t.o.m. fick agera stödhund åt Neo med. Så vi behöver inte åka på kapplöpningsträning. Det var mest för att få honom att våga springa.

Oh kom igen nu! Fint väder och äventyr den 11e! :bump:

Vem vet, jag kanske kommer med två hundar:angel:

Det låter kul :D
Och underbart att vi får komma och hälsa på!

Jag kom precis att tänka på att jag mååååste få ta iaf en porträttbild på alla vintisar som kommer på vår träff :angel: Har snöat in mig helt på att försöka få en vettig porträttbild på lilla fröken W nu... vilket inte är helt lätt :D

Förresten, för er som inte tittar i tråden "Senast tagna bilden": senast tagna bilderna på mig och mina damer som försöker att verkligen njuta av sommaren!

dsc01651-c_95969460.jpg

Man vet att det är varmt när även min vattenhatande Zala bestämmer sig för att självmant gå ner i vattnet... Fast, det var nog djupare än hon räknat med :p
dsc01654-c_95969487.jpg

dsc01658-c_95969516.jpg

dsc01498-c_95969561.jpg

dsc01502-c_95969591.jpg

dsc01812-c_95969710.jpg

Vart är det du bor? Jag kommer gärna ut iallafall, och den 11e passar super. Då har Neo åkt så jag slipper bogsera runt på tre stora hundar. Och vi var på LC igår som han sprang superfint på, så han t.o.m. fick agera stödhund åt Neo med. Så vi behöver inte åka på kapplöpningsträning. Det var mest för att få honom att våga springa.

Oh kom igen nu! Fint väder och äventyr den 11e! :bump:

Vad kul att ni vill komma!
Jag bor ca två mil väster om Gnesta, tar ca 15-20 min från pendeln med buss och har man sl-kort kan man åka hela vägen.
Ni som vill komma kan ju skicka ett PM så svarar jag med busstider å allt det där:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 112
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31