Bukefalos 28 år!

TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

oh måste ju uppdatera lite själv:D

Min senaste nyhet är att det ska flytta in en katt hos mig och idéfix och kaninerna. Och det är världens häftigaste katt för hon tror hon är en hund! Springar fram till alla hundar och gillar att gå promenader. Idéfix och katten är nära vänner och han kommer bli överlycklig vet jag:D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

hej!
jag är ny här på vinthundstråden.
jag har en borzoitjej somblir 2 år i januari.
hon kommer ifrån leicros kennel och är en riktig soffpotatis! :)

Roligt har också en borzoi där ifrån men hon är lite äldre, 7 i nov.

En liten fråga är det ZunZilk???
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

hej!
jag är ny här på vinthundstråden.
jag har en borzoitjej somblir 2 år i januari.
hon kommer ifrån leicros kennel och är en riktig soffpotatis! :)

Välkomna till vinthundstråden :D Bildbevis får gärna presenteras :d


Hur mår nu Miiko och Wahidah och har Idefix' katt anlänt?
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Hej vinthundstråden! Jag har visst varit lite off ett tag.

Wahidah mår helt okay. Hon är lite slö, men veterinären trodde att det bara berodde på skendräktighet (vilket även jag misstänker nu) och sa åt mig att köra på som vanligt med allt för att sedan höra av mig OM det skulle dyka upp något mer trassel. Veterinären var i alla fall jättetrevlig och överöste mig med beröm för att Wahidah var så snäll och välhanterad :D
Så, vi kör på och idag ska vi iväg till kappbanan så att Wahidah får springa licenslopp :bump:

Zala är också skendräktig, men inte slö som tur är. Någon vecka har hon fått för sig att hon knappt ska äta någonting. Nu är det tvärt om - nu ska hon äta ALLT :grin: Även hon ska få följa med till kappbanan idag och kanske springa lite.


Och förresten, alla salukiälskare! Det är just nu ett stort antal salukis som akut behöver nya hem! Kollar ni på salukiringens hemsida så kan ni få mer info om det.


Hoppas att alla här i tråden har det bra, att Idefix får sin katt snart och att Miikos operation gått bra.


Och Jeskre: välkommen! :laugh: Kan du inte slänga in några bilder på din zoi?
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Haha :D:D
Idéfix och katten bor hemma hos mina föräldrar för tillfället och jag kommer inte träffa dem förrän om någon månad - Funderar starkt på att boka en tågbiljett till nästa helg...

Jag fick en hundgård till Idéfix av skolan tillslut, men han får inte ens plats i hundkojan (största modellen dem hade) + att jag inte kan dra någon el dit så han åtminstone får en värmedyna eller nåt. För jag tror han fryser annars hundgårdarna funkar inte för en vintis på vintern :crazy:

Så. Jag överväger helt enkelt att låta honom bo hos mina föräldrar under pluggperiderna. Men under praktikerna och lov får vi ta igen det:love: Tur det är en kort utbildning! Mina föräldrar är superglada för då får deras hund sällskap så allt verkar ju lösa sig.

Men jag fattar inte hur hundlösa människor lever sina liv? Jag har helt glömt mitt liv innan Idéfix. Nu kan jag av tristess städa lägenheten 5gånger i veckan. Har tom tvättat element, torkat lister och skruvat ner torktumlaren för att rengöra. Jag har tom tid att sitta på Msn utan att herr gnällzoi piper :D Det är inte OK!!! Jag saknar promenader i regnet och hundfoder över hela köksgolvet och borzoihår på mina kläder:( Och då är jag ju ändå inte helt hundlös:p

Men sen när jag färdig får han ju dras med mig dygnet runt :devil:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Skulle han bo i en hundgård hela tiden? Vad pluggar du förresten? Kanske står här nånstans men jag är glömsk och förvirrad. :p

----

Cerberus har för övrigt fått rävskabb! :eek: Veterinären tyckte att det var ett sundhetstecken, men jag är skeptisk. ;) Men visst betyder det att dom får vara ute i skog och mark. Men det är ändå trist för det kliiiiar säger Cerberus. Nu är dom ju behandlade alla tre iaf. Och jag mest glad att det inte var nån knepig allergi eller nåt som skulle ta hundra år att utreda. Puh.

Zoria var för övrigt på en till inoffare för ett tag sedan, och hon blev BIS-2 bland alla tjusiga vuxna. Då slog hon en champion-flatte som blev BIS där förra året när Cerberus blev BIS-2. :D Vi vann 15 kg purina pro plan så det var ju bra, nu kan dom knapra lite kulor ibland som omväxling till färskfodret. Iaf så var det sista inoffaren som vi tränade på, så ska försöka åka på nån officiell sen. Hon skyggade inte för domaren och sprang väldigt tjusigt faktiskt. Och trots att det är inoffare är det ju skojigt när man får fin kritik. :angel: Så här sade hon om min prinsessa:

”Utmärkt typ o helhet. Feminin och elegant tik. Mkt välmejslat huvud. Mörka, välformade ögon, utmärkt bett och pigment. Välplacerade öron med fint behäng. Elegant topline. Välansatt svans. Utmärkt front. Lagom hull. Välvinklad. Vacker, välvårdad päls. Rör sig med härligt steg. Arrogant attityd. Utmärkt temperament. Välvisad.”​

Såå. I övrigt händer inte mycket. Hundarna är satta i "karantän" nu och jag pluggar för fullt och ska påbörja min c-uppsats nu så snart jag fått in en hemtenta. :p Hoppas ni har det bra där ute i vinthundsvärlden. :p
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Pluggar till Hovslagare, blir "klar" till sommaren.

Jag har arbetat heltid och han är van vara flera timmar i stöten, men 8timmar i hundgården under vintern känns helfel, inte bara att den är förliten(har även en timmes lunch för rastning). Visst kan han vara i bilen som skulle kunna hållas varm med kupévärmaren. Men sen har jag även kvällar och helger jag måste ägna i smedjan och då blir det ännu fler timmar... Och teori att läsa kvällstid sen hemma. Så det känns inte sjyst utsätta honom för den livsstilen utan då får han bo med mina föräldrar, visst dem ger honom säkert inte så mycket promenader han önskar, men han får busa av sig med deras hund och springa lös dagligen.
Det får funka nu, under en begränsad tid.

Rävskabb? Haha, aldrig hört förut att det kallas sundhetstecken :p Skönt få svar på vad det var. Och bra kritik på Zoria där, gillar 'Arrogant attityd':D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jamenjuuuustdetja. det visste jag ju! Jag tycker det låter som ett bra val att han får bo med dina föräldrar under tiden. :) Sitta i hundgård så länge låter rätt trist, speciellt om det blir samma sorts vinter som det var nu senast. :crazy:

Haha nääe. Hon menade på att så många afghaner inte får vara ute i skog och mark, så det var ju ett sundhetstecken att dom lyckats få rävskabb liksom. :D Jag var skeptisk men det låter ju bra. ;) Vi springer ju inte i skogen varje dag, men vi är ute en hel del hos min mamma och där är vi ju i skogen, lägger spår osv. :p

Och jaa, det värsta är att det verkligen är en passande beskrivning på henne. Hon har verkligen arrogant attityd, speciellt när hon travar. :love: Hon ser så dryg ut så man nästan blir provocerad. ;):D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men jag fattar inte hur hundlösa människor lever sina liv? Jag har helt glömt mitt liv innan Idéfix. Nu kan jag av tristess städa lägenheten 5gånger i veckan. Har tom tvättat element, torkat lister och skruvat ner torktumlaren för att rengöra. Jag har tom tid att sitta på Msn utan att herr gnällzoi piper :D Det är inte OK!!! Jag saknar promenader i regnet och hundfoder över hela köksgolvet och borzoihår på mina kläder:( Och då är jag ju ändå inte helt hundlös:p

Men sen när jag färdig får han ju dras med mig dygnet runt :devil:

Det fattar inte jag heller! Och vad gör icke-hundägare på helgerna? Helknasigt det där.
Tur ändå att du har snälla föräldrar som dessutom gillar att ha honom där :)
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Och förresten, titta, är hon inte vacker, min tant :love:

dsc_1555-copy_109457513.jpg
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

:love: Riktigt läcker porträttbild!! Den har alla rätt! Z är väldigt vacker!

Som tur har jag en del plugg även helger, men har faktiskt varit och åkt häst och vagn också :p

Haha, tyckte det var strongt när mamma sa att hon tagit ut hundarna i varsin hand och gått hundpromenad med grannarna. Jag vet ju hur rörigt det kan bli + grannen har en hund som idéfix ligger i luven med. Men idéfix har bara dragit omkull mamma en gång:D

Jag kommer säkert kompensera dessa hundlösa veckor med att köpa en till hund sen:angel: Bara jag kommit igång med allt. Men hundar ska vara minst två har jag insett...
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Dör lite av den bilden. Hon är sagolikt vacker :love:

Khaki tycker inte att matte behöver bli smartare utan bjuder in till puss- och kramkalas när matte är världens tråkigaste och pluggar.
Bild192.jpg


Och ja - matte är svag och kan inte säga nej :p
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

kl

Hej kära Vinthundstråden!

Nu är det en vecka sedan Miiko opererades. Dom satte in två syntetiska ledband i hasen + en stålställning istället för gips.
Jag måste säga att allt går bra! Miiko är glad och vill bara leka, hon verkar heller inte ha så ont:banana:
Igår fick vi dess utom börja ta små 5min promenader och gud vad glad hon blir av att få gå ute och sniffa! Om två veckor ska ställningen bort, efter det är det ytterligare ca 5 veckor innan hon får röra på sig som förr.
Jag har byggt en ute-bur så att hon kan vara med ute när vi arbetar, hon njuter verkligen av solen!
Bandagen ska fortfarande bytas var annan dag...segt!

Bifogar lite bilder till mkh :angel:

Miiko i sin ute-bur.
Hst2010-09-29001.jpg


Hasen
Hst2010-09-29102.jpg


Tassen med en krossad klo-kapsel(notera den svarta pulpan).
Hst2010-09-29109.jpg


Så som ni ser går det framåt!!!!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

ÅH så skönt att det är så mycket bättre med Miiko! :bump: Ge henne en puss på pannan från mig :D Och så mysigt att hon får ligga ute och sola. Det hade Zala älskat..
Men det där med svart pulpa.. jag börjar fundera lite nu.. vänta. jag återkommer...
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

ÄÄH, jag har inte lyckats få någon bra bild på det. Men Zala har i alla fall en klo som är svart längst ut. Den har alltid varit det, men man kan klippa bort lite i taget av det. Klipper man för mycket så börjar det blöda (märkte jag en gång..). Jag har aldrig riktigt förstått vad det faktiskt är, och tänkte ta bild så att man kan jämföra hur Miikos och Zalas klor ser ut.


Menmen..
Titta vem som börjar komma i lite bättre form och inte alls är lika tjock som förut :D
dsc_1770-copy_109942213.jpg
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Härligt att höra att det går framåt! :bump:

Bifogar lite bilder till mkh :angel:

Haha, tack gulle du! :D Det uppskattas, jag råkar ju tycka att allt sånt där är superspännande! Riktigt coolt att de kan sätta in syntetiska ledband också. Skulle vara skitkul att se hennes röntgenplåtar ;)

Fascinerande med stålställningen, visste knappt man satte såna på djur. Är den 'inpackad' i bandage i vanliga fall? Kan tänka mig att en liten whippetnäsa gärna skulle vara där och pilla och joxa. :crazy:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Härligt att läsa att operationen gått bra! :banana:
Håller hon sig lugn och stilla när det är dags för bandagebyten? Donnie var en riktig pain in the ass när hans bandage skulle bytas.. :angel:

Så skönt hon ser ut att ha det i solen:D:love:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Idag (eller ja, igår blir det nu) har vi varit på "släktträff":D

Fr. vä: Hampus, 3 systrar, mamma & pappa.
Bara en syster som bor i Finland saknas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp