TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Så söta bilder du satte in, lillfia ser verkligen lovande ut ( och jämförelsen med strävhårig tax mycket bra )! Det där med blicken känns igen, väldigt talande, man är ju världens värsta matte en gång i veckan. RESTEN AV LIVET! Tur att de är nöjda så fort det är klart, annars skulle man väl ge upp.
Jag håller med dig om färgerna, jag väljer ju aldrig hund efter färgen, men jag önskar ändå att nästa hund jag faller för är oyster, eller silver med svart mask, eller creme, eller...Oyster är ju så ovanliga så det lär väl inte hända.
Grattis till Cebbe en dag för sent!
Här löper nu äldsta tiken, vilket förstås medför en del bekymmer för de andra hundarna i hemmet. Fast de håller ganska bra sams ändå, och Star är en dam som vet hur hon vill ha det. Hon tillåter ingen att springa och nosa henne i baken utan vänder och biter om de inte ger sig vid första morrrr.
Eddy är lite extra känslig mot andra hanhundar, de får inte komma nära hans tjej, men på det stora hela avlöper allt lugnt.

DSC04902.jpg
Gu' så fina de är tillsammans! :love:

Jävlarns vad söt! :love:

Fint namn också, jag kände en gång en whippet som hette Hallon, och hennes dotter hette Lingonben. Bästa namnet ever! :D

Men vilken sötnos!
Ska bli så spännande att få se ett Lingon växa upp:D

Josefiine Donnie har också faraohundsöron precis som Miiko:love:

:banana::banana::bump::bump:

OM allt går vägen med parning, valpning, att det blir en fin tik i kullen osså vidare så kommer nog min whippet att födas i början av februari så den kan flytta hem till mig i april OM nu allt som sagt va går vägen, så jag håller alla tummar och tår jag har :D

Är så spänd och nyfiken och hoppas innerligt att det ska gå vägen...annars får jag börja leta efter nån annan....ska kolla upp lite smått redan nu att ha som back up i fall det går snett........Wiiii lyckliga jag att jag är iaf ett steg närmre en whippet :o

kl
Smyger mig in i tråden! Nu har jag och sambon bestämt att det blir en whippet nån gång i framtiden :D Vi ska ha bebis i februari, så vi får väl se hur allt känns till sommaren. Vi har mycket att fundera på och är lite rädda båda två, då vi haft fruktansvärt otur med vår förra hund (ej whippet)
som vi fick avliva. Känns som att vi sett alla baksidor med hund och väldigt få roliga sidor. Men vi har iaf kommit så långt att vi bestämt ATT vi ska ha hund igen :banana: Jag är helt förälskad i whippar sedan jag bodde tillsammans med min bror och hans sambo. Hon har haft whippar i många år. Det va första gången jag öht kom i kontakt med dessa underbara hundar. Sedan dess är jag såld :love: Det är för övrigt hennes Ruter - Swaara Grains of Sand, på min avatar. Sötast i stan.

Nu har han blivit 5 månader så vi har tagit lite nya uppställningsbilder:)

006c_62793917.jpg

016c_62794100.jpg

Nu har jag nog bildbombat klart för ett tag.. :angel:

kl

Här hemma är det full fart på lilla sötisen Lingon. Vi börjar dock hitta lite rutiner och den andra hunden börjar tycka det är helt okej. Nya bilder kommer imorgon eller på onsdag, ska försöka mig på uppställningsbilder då eftersom han fyller 9 veckor imorgon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 206
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 854
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 487
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 058
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?