TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

GodJul.jpg

*KL*

Jag kom på att någon mer här inne kanske är sugen på att gå på handlerträning i Sthlm? :)

MER än gärna! Hur mycket kostar det och behöver man anmäla sig någonstans? Att vara i Tullinge skulle passa mig utmärkt, då skulle jag kunna hälsa på en god vän efter träningen :D

Så fort allt är klarlagt vart jag ska bo och vad jag ska jobba med dom kommande månaderna så kommer det att komma en eller kanske två greys från HUH till mig:banana:
Läääängtar!

Ooh, ska du vara jourhem eller adoptera en egen? Berätta mer!

Näe, inget anmälningstvång. Alla hundar oavsett ras är välkomna, tror det är mest vinthundar eftersom hon har afghan, varg och lite sånt. Trooor det kostar 100 kr per gång men jag törs inte lova. Det står mer på sverigesafghaner.se i forumet. :) Det i tullinge är Rikstens hundcenter, gamla F18 står det. Tydligen inomhus i nån träningshall ibland vad jag förstod.

Men åhå... hur mycket bättre kan det bli? :D
Påminn mig senare om att jag vill dit! (:angel:)

Ooh, ska du vara jourhem eller adoptera en egen? Berätta mer!

Jag ska nog vara jourhem, men hunden lär med all säkerhet aldrig få flytta ifrån mig:)
Jag har inte dom dryga 7000:- det kostar att köpa, men jag sparar på det.
(Miikos veterinär sparbössa kommer först.)
Dom är verkligen i stort behov att få jourhem, så kan man hjälpa till gör det!
(Särskilt du som också är sugen på en till:D
Jag var oerhört stark och tackade nej till en 8v grey valp, kände att det kunde bli lite livat med den och min 6mån samtidigt...

Ja...Julafton började med en sömlös natt. Miiko väckte mig var tionde minut genom att hostkräkas, så årets julklapp blev kennelhosta...:(
Idag mår hon dock mycket bättre och har lyckats med konsstycket att med sina 11,5kg dra omkull en erfaren hunddagisfröken så att hon(Jag) fick en härlig lårkaka...
Hon vet verkligen vilka julklappar jag vill ha:D
Hoppas era julfiranden har varit lite roligare!

Men hua! Hoppas att den här dagen blir bättre då...
Det verkar som om det är många hundar som har kennelhosta nu. Mina damer har klarat sig än så länge... Men bra med påminnelse, jag ska se till att vara mer noga med att absolut inte låta unga fröken W hälsa på andra hundar nu en
tid framöver.

Jag firar inte jul alls, men jag gick med Wahidah till rastgården och lekte med henne. Hon sprang som en dåre och var överlycklig.
Sedan fick jag för mig att vi skulle ha dragkamp och greppade en 10 cm lång pinne... Vi lekte och hade kul, fram tills Wahidah tappade greppet om den lilla pinnen. När hon skulle ta nytt grepp lyckades nämligen hennes hörntand komma åt min tumme lite väl mycket.. AJ säger jag bara. Och inte fan ville hon bli fångad sedan heller, utan jag fick springa runt där i rastgården med blödande tumme i någon minut innan jag fick tag på henne. Satan vad ont det kan göra.

Såå, ha inte dragkamp med hund om allt ni har att leka med är en liiiten pinne. Det kan göra ONT!

delvis kl..

R_C - fy så hemskt ont det där kan göra!

Detta att inte vilja bli fångad verkar ligga i genetiken på en saluki. Vi är hemma och firar jul i de värmländska skogarna och mina föräldrars tiomånaders salukitjej vägrade prompt att komma till sin lillmatte/min syster förut. Syrran var sådär glad med Sima hade skiiitkul :D Har man inga leverbitar med sig får man skylla sig själv, verkade hon tänka. Busfrö! Cc är överlycklig över att ha en kompis att springa med. Varje dag!!

Matten ska åka till Sälen i en vecka och då ska han få klara sig med stormatte och storhusse. Får se hur det går. Förhoppningsvis är det bara jag som får separationsångest men med tanke på vilken skugga till mig han är just nu så tror jag det blir snyftigt här på gården också.

God Jul, förresten och god fortsättning :D

Aj aj aj! Det lät inte skönt direkt:crazy:

Hannapirat: Trist med kennelsjuka:( Hoppas hon blir frisk fort!

Donnies tass har läkt jättebra, så nu slipper han både bandage och tratt:laugh:

Missnöjd kille

Lite foton från idag!

Behöver jag tala om att han just blivit utskälld av gammelgubben bredvid?;) Hans minspel är bara så underhållande ibland:D

Precis det där hände mig för två veckor sedan! Jävlar vad det blödde och vi var typ en timme ut i skogen:( Har precis läkt.

Miikos hosta kommer definitivt från dagis. Avskyr hundägare som inte berättar att deras hund är sjuk bara för att dom inte kan vara lediga från jobbet:mad:
Vips så är hälften av alla resterande dagishundar också sjuka.
men ta det lugnt med hundmötena ett tag du, och stackars halte Zala:(

Josefiine Söta lilla Donnie:) Minspelet på Whipparna är verkligen underbart! så lätt att veta vad dom tänker göra för bus:D

Senast ändrad:

Gillar den här bilden! Blir häftigt med sådana kontraster i och med att det är två så olika hundar.

kl

Har någon förresten något bra tips på hur man kan få pälsen på öronen att inte tova sig så mycket? Tycker inte detta har varit något problem förut, men det verkar som att hennes päls har ändrat struktur på sista tiden och hon får tovor på öronen jämt. Särskilt nu när det nästan alltid är blött ute pga regn eller snö. Så tips mottages tacksamt!

Jag tar i balsam i Wahidahs öron. Hjälper finfint. (se till bara att det hinner torka innan ni ger er ut i minusgrader)

Det låter ju smart, ska genast testas, tack!

Gör så att du borstar genom öronen också när du precis satt i balsamet, då blir öronen uttrasslade och håller sig (förhoppningsvis) otrassliga sedan. Jag behöver bara borsta Wahas öron varannan vecka nu och det tar några sekunder. Innan jag satte i balsam så fick jag borsta varje dag :p

Idag var det pulkaåkning på schemat! :bump:

Wahidah älskade det! ÅH så hon busade runt, gjorde lekinviter till pulkan när hon inte satt i den och var glad :D
Morsan var med och fotograferade, så även om bilderna inte är överdrivet bra kan man se hur det såg ut när vi roade oss.

dsc00027-kopiera_66499262.jpg

dsc00028-kopiera_66499319.jpg

Jag vet inte om det märkts här på buke eller inte, men jag försöker i alla fall att ha en liten paus från saluki-/vinthundsvärlden nu. Det är faktiskt svårt! Försöker att ha skolarbete i tankarna istället och insett att jag knappt vet hur man gör om man inte varje dag sitter och kollar upp hundar, kennlar, letar bilder och stamtavor m.m. Heh. Sååå, i alla fall, om jag råkar bli icke-aktiv här på buke ett litet tag så vet ni varför.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka