TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Låter trevligt. Fast inte så afghanvänligt. ;) För min del spelar det inte så stor roll vart man är, bara det är inhägnad och helst inga kardborrebuskar. :D Snö har inte mina något emot, men är det 20 minus så blir t.o.m dom snabbt kalla. Framför allt får dom isbollar mellan trampdynorna och det är inte poppis. :(

Nä vad sorgligt:(

Det man gör är att hoppas att allt gick lugnt och smärtfritt till, och att hundarna levde ett fint hundliv. Men ledsen blir man alltid...

Jo.. det är så jag tänker nu.. Sedan var en god vän till mig (som känt de två hundarna längre än mig) där hela tiden, så på något sätt känns det som om hon var där för oss båda..

Idag har jag tröstat mig med att pussa podenco, bada afghan och låta Zala hälsa ordentligt på katt för första gången någonsin! Det ni. Jises vad förvånade både hon och jag var över att katten kom fram och hälsade på oss. Får se om jag lyckades få några bra bilder på det..

Ang ridhus tycker jag att det låter som en helt utmärkt idé! :bump:

I dag var det en man som åkte i diket för att han var upptagen med att titta på min vackra hund!
Det var absolut ingen fara med varken honom eller bilen, men jag kände mig lite skyldig på något sätt...
Här är i alla fall en bild på den skyldige;
VinterdagJanuari2010h.jpg

Glad!

(jobbar på ridhuset..)

Ooh vad är det för fräsig overall hon har? Funderar lite på nåt sånt åt min fryslort, men jag har fått för mig att det är svårt att hitta nån som passar whippet?

Och jag tycker också ridhus låter som en strålande idé (särskilt som man själv slipper stå ute i kylan och frysa då :D)!

Förresten, har ni sett whippet-tiken som ligger ute på Blocket? Hur var det där med att ha två hundar sa ni? :angel:

KL

Måste bara skryta lite och säga att "min" uppfödares ena tik med BIG på MyDog :)

Slänger in en lite äldre bild
4806_101711661068_652581068_1956779_1228726_n.jpg

Förresten, har ni sett whippet-tiken som ligger ute på Blocket? Hur var det där med att ha två hundar sa ni? :angel:

Jag såg nu! :love:
Det är UNDERBART att ha två :D (fast kanske tre är ännu bättre? nej. två är bäst. jag ska INTE ha fler hundar nu...)

Japps :D

Fast, mitt "Jag ska inte ha fler nu" beror mer på pengabrist än något annat... När man upptäcker att en tik man varit förtjust i från det att den var 10 månader gammal, ska få valpar, en tik vars bror man träffat och som är syster till en hund det var prat om att man skulle ha på foder, då är det SVÅRT att inte bli valpsugen.. :cry:

Fördelen med att inte vara överförtjust i valpar, man blir sällan valpsugen ;) Fast just det där, när hundar man gillar får valpar, då är det svårt att stå emot...

Ekonomin är bara en av anledningarna till att jag inte borde ha en till :cool: Men man kan ju alltid drömma!

Fast just det där, när hundar man gillar får valpar, då är det svårt att stå emot...

Precis! Jag är ju inte heller överförtjust i valpar egentligen. Eller jo, när de sover och är söta och när jag tänker på hur de blir som vuxna. Men de är så satans jobbiga...:crazy:

Pest och pina är vad de är! Tur de är så förbannat söta, annars skulle väl ingen vettig människa utsätta sig för valp(och unghunds!)-tiden ;)

Och idag fick två älskade vinthundar somna in... En älskad saluki och en älskad whippet som bodde på kenneln jag periodvis bott på.
Jag har varit beredd på det så länge, sa farväl till dem när jag lämnade dem senaste gången för att jag visste att det skulle bli sista gången jag såg dem. Ändå gråter jag nu. Vad fan gör man?

man gråter.. älskade flax o shiva.. ååh :(

Ooh vad är det för fräsig overall hon har? Funderar lite på nåt sånt åt min fryslort, men jag har fått för mig att det är svårt att hitta nån som passar whippet?

Och jag tycker också ridhus låter som en strålande idé (särskilt som man själv slipper stå ute i kylan och frysa då :D)!

Det är en Hurrta pro...var lite desperat när jag provade den i affären och tyckte den satt lite tajt, men hon som jobbade där sa att den satt perfekt. Well, köpte den, men den satt allt annat än perfekt, så jag har sytt om en massa. Nu funkar den bra, men hon galopperar hellre än travar. Dyr som stryk var den också...
Här är ett kort där man ser ungefär vad jag sytt om. Är tvungen att vika upp frambenen också, annars snubblar hon när hon springer(se förra bilden).
VinterdagJanuari2010p.jpg

kl

Jag är jättedålig på att visa bilder på den lille,men här kommer en liten bildbomb...

Nyaste uppställningsbilden (tagen idag), 15 veckor gammal
DSC_0317-1.jpg

Allt möjligt annat:
DSC_0035.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0121.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0191.jpg

Också bonusbild på den gamle
DSC_0210.jpg

åh vad söt!!:love:

JAG blir alldeles valpsugen!! valpar är inte alls jobbiga!! dem är bara underbara hela tiden, lena och mjuka...

:D

Jag har precis lagt in Miiko på The WhippetArchives, jätte kul!!! Jag hittade bilder på släktingar från 1906!!!!
Vilket superbra intiativ:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 255
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 591
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka