TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men precis, man får försöka se något positivt i det hela :p

Stämmer fint att det är den. Jag kan fråga henne nästa gång hon är inloggad på msn om hur man tar sig dit!

Och för att försöka peta in lite mer positivt här i tråden kan jag visa den här bilden (den kanske blir väldigt stor. ursäkta i så fall!)
Aldabaranforside.jpg

Bilden ligger på Zalas uppfödares hemsida och det är alltså inte jag som bestämt hur stor den ska vara :p
Längst till vänster ser ni Zalas syster, till höger om henne står den hundens ena avkomma. Den mörkaste grizzlen är Zalas sons dotter och längst till höger står Zalas mor som snart fyller 13 men tydligen fortfarande är pigg och glad :D

Visst är Zala lik sin mor? Titta på Zalas huvud!
18.jpg

åh vilka vackringar! :love:

glimma gick för övrigt lös idag - och tänk, hon trillade inte ihop i en liten hög idag heller! :D

Jag har haft tre whippar. Jag tävlade hunkapp med dom, men även agility samt lite LC. Utställning var vi på någon enstaka gång men kappwhippar går tyvärr sällan bra på utställning. Dom var alla tre jätteduktiga på spår, sök och uppletande. Den bruna (tik) tävlades även agility.
Pga min arbetssituation så har dom flyttat till en bekant till mej, men jag saaaknar dom (snyft). En av dom var född i sverige, en importerade jag från belgien och en ifrån holland, underbara hundar alla tre naturligtvis. Alla tre tävlar rundbanekapp, whippetrace och LC

Bifogar bilder...

Tydligen så klarar jag inte av att lägga upp bilder...

http://www.pixbox.se/pic_show_id30344986.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id16719826.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id30345072.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id30345089.html

Senast ändrad av en moderator:

Åh, så fina!
Fastnade speciellt för
Svarta whippar tycker jag är sååå tjusiga:love:

(När du ska länka bilder; klicka upp bilden -> tryck på "Meny"-fliken uppe till vänster -> "Länka till den här bilden" -> Kod 2 visas direkt:) )

Sicken snygging han är! Jag tycker även att han börjar få mycket bättre manke nu än tidigare. Nu är jag ingen expert på whippet alls, det är mer så att jag tycker det är svårt att bedöma deras exteriör och har väl mer nu på sista tiden faktiskt kunnat börja jämföra dem med varandra ordentligt :p MEN jag tycker ändå att Donnie är urtjusig, det har jag nog sagt hela tiden.

*KL*

Här är lite nya bilder på Gioia:love: Vi har precis flyttat, och utsikten är underbar, ser hur långt som helst.

DSC01643.jpg

DSC01644.jpg

Jag kan nästan ingenting om exteriörer och sånt! På vilket sätt har den blivit bättre, är det att den blivit mer markerad? Förklara gärna, jag tycker det är jätte roligt när ni som kan mer berättar!:D Det ska bli spännande att få läsa kritiken efter utställningen iallafall!

Framförallt så ser han inte lika mycket ut som "spretig valp" nu, om jag minns de tidigare bilderna rätt. Lite som om kroppen börjar växa ikapp sig själv och bli jämnare, sedan är manken helt klart rundare och mer markerad nu. Den såg ju ut att vara platt som en bok på några bilder :p
Skulle jag vara du hade jag nog försökt ställa honom med frambenen mer in under kroppen. Som det är nu ser det nästan lite gunghästaktigt ut, vilket inte är fördelaktigt för fronten ;) Kan mycket väl vara bildvinkeln också, men om det inte är det, så tänk på det. Hur gammal är han nu?
Är det Strängnäs-utställningen ni ska till?

Men åh, jag vill också ha grönt och stora fina områden för hundarna att springa på!
Jag har just nu inget bättre än en stor fårhage för dem, men den är långt bort så dit orkar vi sällan gå och just nu är vägarna plogade på ett sådant sätt att man inte kan komma in i den för all snö :mad:

Sedan är jag jättenyfiken på hur Gioia ser ut i kroppen när man tar av täcket :D

Han blev 7 månader igår! Vi tränar för fullt med uppställningen så jag tackar så mycket för tipset!:bow: Det är helt klart vi som ställer han 'fel', så bildvinkeln kan jag inte skylla på!:D
Nej, vi ska på SvVK's utställning i Boden:laugh:

Sedan är jag jättenyfiken på hur Gioia ser ut i kroppen när man tar av täcket :D

Det vill du INTE se:eek: Gioia hatar när det är + 10 grader och under... :cool: Hon går ut och gör sina behov, sen snabbt som attan in igen, upp i sängen och under täcket. Där ligger hon tills hon absolut måste ut igen...
:p

Lägger upp lite fler bilder från utanför huset :)

DSC01639.jpg

DSC01640.jpg

DSC01641.jpg

DSC01642.jpg

Han blev 7 månader igår! Vi tränar för fullt med uppställningen så jag tackar så mycket för tipset!:bow: Det är helt klart vi som ställer han 'fel', så bildvinkeln kan jag inte skylla på!:D
Nej, vi ska på SvVK's utställning i Boden:laugh:

Aaah, då har jag lite koll ändå. Tänkte att han nog var lite drygt ett halvår gammal :D Du kan inte ta bild från när han är ca 5 månader, lägga bredvid nyaste uppställningsbilden och posta här i tråden så att man kan jämföra? (Jag älskar att sitta och jämföra :p)

Justfan, såklart.. Attans att jag inte bor kvar där uppe längre, annars hade vi setts där. Råkar du befinna dig i närheten av Sthlm någon gång så hoppas jag att du hojtar till!

När jag ställer upp så börjar jag alltid att ställa fronten så att den är bra. Därefter tar jag bakbenen och drar ut dem (i den mån det öht behövs) tills de är så att överlinjen är bra men fronten inte blir "tappad". Jag är också noga med att "ta tag" i benen så lite som möjligt och så högt upp som möjligt, för jag upplever att de lättare håller balansen om man drar i dem så lite som möjligt.

Såhär ser det tex ut när jag tränar med Zala och Wahidah:
Den lättställda Zala: http://www.youtube.com/watch?v=y3VraBWp04s
Den något mer svårställda Waha: http://www.youtube.com/watch?v=1i2CU82dmaM

Det vill du INTE se:eek: Gioia hatar när det är + 10 grader och under... :cool: Hon går ut och gör sina behov, sen snabbt som attan in igen, upp i sängen och under täcket. Där ligger hon tills hon absolut måste ut igen...
:p

10 plusgrader! Det är ju rena sommaren :D ÅH vad avundsjuk jag blir! (Här har vi 10 minusgrader idag...)
Underbara bilder på naturen också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 260
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 949
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka