TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Det är härliga vidder:love: Älskar det, de flesta här undrar vad jag gör här ute i buschen, men jag älskar det:D

Det ser väldigt härligt ut! Speciellt jämfört med det eviga snöandet och blåsandet här just nu. Igår trodde jag nästan på fullt allvar att jag skulle frysa ihjäl. :cool:

Förresten! Nu har jag anmält till första LC-provet för i år, det i Skåne i april. Så nu hoppas jag att tiden ska gå fort och snön försvinna bums så att det snart är dags. Ska bli skoj att komma igång lite igen och Cebbeslebbe lär ju bli överförtjust i att få jaga plastpåse äntligen igen. :p

Gu va roligt!
Affar ser så roliga ut när dom springer, så mycket päls överallt:D

Jag längtar tills jag och lillskiten får börja träna! Hon är verkligen en snabb liten fjärt:)

Åh jag är så orolig!

Igår kväll fick Miiko hög feber, ca 40.4*c. Jag ringde självklart bagis och undrade om jag kunde komma. Svaret blev lite drygt; -Det var ju inte så farligt temp! Nä, vänta tills imorgon.
Ja, nu är det morgon och jag har inte sovit en blund! Nu är tempen 40, och jag väntar på en skjuts till södra, men det är jätte mycket köer!!!!:(
Min lille älskling!
Jag har kylt en vetevärmare som hon mer än gärna ligger på och det är ju bra.
Sköterskan på bagis tyckte för övrigt att jag skulle ta ut henne naken i kylan, så att hon skulle bli lite svalare...pallade inte mer än några minuter då Miiko verkligen märkbart led av det.
:cry::cry::cry:
orolig matte...

Men hua! Jag håller tummarna för att allt blir bra snabbt! Vad mycket trassel ni har nu :crazy: (förövrigt skulle jag absolut ringa vad som helst som inte är bagis då jag bara hört negativt om dem...)

:cry: usch, det är fruktansvärt när de mår dåligt, man vet inte vad det är :cry:
Skickar ett gäng styrkekramar!!!
Hoppas ni hittar ngn trevlig vet snart, var på djurakuten vid odenplan när jag bodde i Sthlm för hundra år sen:angel: då var de bra iaf:)

Nu har jag kommit hem, utan hund...hon ska ligga inne över dagen/natten.
Dom tror att hon har blivit förgiftad av min nya psoriasismedicin.
Även om jag verkligen varit super noga med att hon inte ska komma i närheten av den(på mig alltså) så har hon fått i sig tillräckligt för att reagera.
Just mediciner mot psoriasis är visst jättegiftiga för hundar och det hade jag verkligen ingen aning om! Jag har ändå blivit behandlad för det i 20år!
Dom ska i alla fall ge henne cortison och dropp och ta lever/njurvärden.
Jag frågade hur stor chansen var att jag inte fick hem min hund, och då sa dom att jag skulle vara lugn, puh! Har åkt hem hundlös från för många veterinärpraktiker i mitt liv!
Hon ligger i alla fall på södra djursjukhuset i kungens kurva och dom var verkligen jätte trevliga.
Nä, ska hålla mig borta från bagis så mycket som det går!

Saknar redan min lilla bebbe:( Men jag började inte gråta i alla fall!

Nu ska jag försöka sova, sov ingenting i natt. Tur att det är OS på tv ;)

Ojoj, stackars lilla sötnosen:(
Tänker på er!!

Håller tummarna för att du snart får hem din lilla hund igen, vilken otur hade heller ingen aning om att den medecinen var såpass giftig.

Hua. Tur att hon lär bli bra i alla fall! Köp dig nu något riktigt gott att äta och titta på OS, så lär tiden gå snabbt tills du får hem henne igen. Dumt att det är ett helvete att resa runt i Sthlm nu, annars hade jag och damerna kunnat komma och roa dig någon timme :p

Du får leta fram de där grimmorna och spänna för dem:D

Men lilla Miiko då. :( Hoppas hon repar sig snabbt. Håll oss uppdaterade. :(

Tack alla!
Det känns bra att veta att det finns så fina människor på den här tråden:bump:

Jag pratade med dom för en timma sedan och dom sa att hon blivit mycket bättre!
Febern är nere på 39, hon har pissat, skitigt, ätit och druckit, och svullnaderna hon hade i ansiktet var borta.:banana:
Så hon får troligtvis komma hem i morgon:laugh:

Själv så har jag lyckats sova lite och frossat choklad. Ikväll är det säsongs final i min favvo såpa So you think you can dance, ska bli spännande!
Men fy vad konstigt det känns att vara utan hund! Jag och Miiko är ju med varandra i stort sätt hela tiden...

Berättar mer när jag vet i morgon.

God natt fint folk!

ÅH vad skönt! :D

Ibland är det nog bra att vara borta från sin älskade hund då och då (även om man ju kunde önska att anledningen var lite mer positiv än nu :p), för tänk sedan så skönt det är att få tillbaka dem och inse att världen är tråkig utan dem. Saknad är bra ibland :)

Så skönt att allt verkar gå bra med lilltösen! Du en tanke som slog mig, kan det inte vara din medicin och alltså inte sitt foder, som hon är allergisk emot? Det vore ju förtvivlat bra för då behöver du inte hålla på och utreda för allergi också, byt bort din medicin bara. Jag tänker på de där knölarna hon hade i ansiktet som slog till så där plötsligt, hon hade väl lite nu också och de la sig när hon var borta på kliniken...Värt att undersöka kanske, det kunde ju vara bra att slippa köpa det där dyra fodret osv.

Precis, vet. tror att alla reaktioner enbart är av min medicin...jag har inte hört någonting mer nu på morgonen, men dom skulle kolla upp hennes lever/njur värden. Förhoppningsvis är det ingenting med det, men man vet ju aldrig.
Väljer hellre dyrt foder än att hon skulle behöva medicineras resten av livet...NEJ! Nu ska jag inte gå händelserna i förväg! Fy på mig;)

Jag drömde om henne inatt...så nu måste hon komma hem:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 649
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 087
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka