TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Dåså, då är det ju t.o.m. inofficiellt och inga resultat registeras, så, du kan vara heeelt lugn ;)
Vart är det du ska ställa?

Aaah, såklart! Om du ser en sån här liten tik (den längst bak), fota! :D
IMG_6399.jpg

(eller ja, fota så mycket du bara kan, men framförallt den tiken :angel:, jag är rätt säker på att hon kommer vara där )

Lycka till på utställningen, det kommer gå super! Jag brukar spana lite på rasen innan om man inte är först in själv, då får man lite hum om domaren, hur den vill att man ska springa, om den ser läskig ut (jag är livrädd för domare som ser sura och barska ut :D ) osv. :p

För övrigt ska mina ställas på påskdagen på Lilla Stockholm. Zorias första utställning (hur jag ska få henne att vara stilla mer än nån sekund är för mig obegripligt) och Cerberus första gång i öppenklass. :eek: Konkurrensen är ju stenhård men jag tyckte det vore skoj att lägga mina sista pengar på att få en kritiklapp i handen. ;) Hur som helst så får ni som befinner er i Sthlm komma och vara mentalt stöd då tycker vi. :p

Visst är det Wahidas kullsyrra?:D Har några foton på henne från en utställning som var i oktober!
Tyvärr är dom i andra ringen, men ifall det inte krockar så ska jag försöka fota lite salukis också! :D

Visst är det Wahidas kullsyrra?:D Har några foton på henne från en utställning som var i oktober!
Tyvärr är dom i andra ringen, men ifall det inte krockar så ska jag försöka fota lite salukis också! :D

Stämmer fint ;) jag minns att du fotat henne, meeen jag kommer inte ihåg vart bilderna finns! (men okay, du kan få i uppgift att fota alla hundar som de ägarna har med sig. tror att det blir 2-3st :D) Och det lär inte krocka. Jag kollade PMet nu och saluki lär gå efter whippet.

Tack och lycka till själv!:D
Ja jag ska då granska alla som hinner vara in i ringen innan:eek:

om den ser läskig ut (jag är livrädd för domare som ser sura och barska ut :D ) osv. :p
:eek::rofl:

Har du några nya foton på Zoria förässten? Tycker det var ett tag sen man såg henne:laugh: Cerberus också förstås! :D

Hur som helst så får ni som befinner er i Sthlm komma och vara mentalt stöd då tycker vi. :p

Ger du mig en hund så att jag kommer in gratis, så gärna ;) (för visst är det på Älvsjömässan, där kostar det ju inträde :mad:)
Jag har inte anmält mina damer, av den roliga anledningen att jag inte hade råd. Är inte med i SKK och att betala då totalt ca 1000 spänn på en utställning där vi inte lär ha någon chans.. nja. (Wahidah fyller 2 år 2 dagar innan utställningen.. hon lär inte ha någon chans, och Zala skulle säkert bli slagen av alla showhundar)

Hmm. Om min mor inte ska med (hon är på besök då) så kanske jag har en nummerlapp över. Sanna ville iofs ha den men kan ju kolla upp det isf. :p

Cerberus har med största sannolikhet inte heller någon chans ännu, men jag misstänkte att om jag enbart anmälde Zoria så skulle jag bli så sugen på att ställa Cerberus och ångra att jag inte anmälde så han fick följa med ändå. Han gillar bättre att visa upp sig utomhus men jag kan ju se det som bra träning och något kul som händer. En vecka senare är det ju LC-prov och sedan ytterligare två veckor senare ett till LC-prov. Hej fattig Galathea. :D

Toppen ;) (och Sanna kan inte fota dina skönheter när de är inne i ringen, det kan jag om jag får nummerlappen, alltså får jag den, eller huuuur :angel:)

Är LC-proven i Sthlm? eller är det "långt bort åt helvete"? Här är det väl för mycket snö fortfarnande kan jag tänka mig...

Oj foton ja. Hrm. Jag har inget batteri i kameran och har varit för lat för att leta upp laddaren. Haha! Men någon bild kanske jag kan skaka fram. :D

Typ.. det här:
DSC05489.jpg

Och den här oskyldiga bilden:
DSC05577.jpg

Hussemys:
DSC05562.jpg

Från lite valplek med Zorias syskon:
DSC05505.jpg

DSC05531.jpg

19633_294027833902_721883902_3371808_465303_n.jpg

Zorias brorsa var heeemskt sugen på godiset i min ficka:
DSC05537.jpg

Det blir mest busbilder för min del. Ska försöka ta någon seriösare bättre bild snart, och uppställningsbild på Zoria så man ser hur hon ser ut.

Haha! Det är sant. ;):D Oavsett vem som får den så får man agera medhjälpare, afghanhållare och moraliskt stöd. ;)

Det första är i Skåneland, det andra i Jönköping. I början på Maj är det här uppe i Sthlm, det ska jag också på har jag tänkt. Bara jag lyckas få skjuts. :p

Jag är gärna med som afghanhållare, fotograf och reservhandler om du skulle råka bryta ett ben eller så ;) (för ÅH vad kul det var att springa runt med Ceb när jag provade det. helt annat än saluki, verkligen...)

Början på maj... Åh, jag vet verkligen inte hur det blir med Wahidahs LC-licens. Det känns lite som om hon aldrig kommer få den. :crazy:

DSC05489.jpg

Det blir mest busbilder för min del. Ska försöka ta någon seriösare bättre bild snart, och uppställningsbild på Zoria så man ser hur hon ser ut.

:love::love::love::love:
Ja ngn uppställningsbild vore spännande att se, men busbilder är ju inte helt fel det heller.:) Superhärliga snöbilder!

:D
Där var bilderna ja! Jag tycker det är rätt intressant ändå.. För Wahidah är verkligen olik sin syster på många sätt, sedan har de såklart en hel del gemsamt.. Men ja, de känns väldigt olika.

Här får ni en till bildbomb med lite blandade bilder. Försökte fota Zoria men hon står inte stilla alls just nu och jag hade ingen hjälp, men man ser iaf hur hon ser ut. Så får ni tänka er lite utsträckta bakben, bättre hållning osv. Hehe.

Cerberus porträtt:
DSC05642.jpg

Efter bad, men före trimning:
DSC05646.jpg

Zoria stornäsa:
DSC05657.jpg

Mindre nöjd Zoria:
DSC05669.jpg

Sötnäsa:
DSC05596.jpg

Affefnatt:
DSC05600.jpg

Bill och Bull, aka affemaffian:
DSC05607.jpg

Bill och Bull 2, det Cebbe gör gör Zoria:
DSC05622.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 662
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka