Bukefalos 28 år!

trefärgad häst

malacogott

Trådstartare
hej. jag vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men hittade inget givet ställe. det gäller en av mina hästar. han var från början fux ( mellanfux, vare sig ljus eller mörk) med en vit fläck på sidan av magen, i storlek tennisboll. de senaste åren har han blivit prickig som en knabstrup. prickarna är mörkbruna. någon som vet vad detta är eller har sett något liknande. hästen är frisk på alla sätt.
 
hej. jag vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men hittade inget givet ställe. det gäller en av mina hästar. han var från början fux ( mellanfux, vare sig ljus eller mörk) med en vit fläck på sidan av magen, i storlek tennisboll. de senaste åren har han blivit prickig som en knabstrup. prickarna är mörkbruna. någon som vet vad detta är eller har sett något liknande. hästen är frisk på alla sätt.

Bend-Or-spots? Det låter som det, i viket fall. Det anlaget ger mörka runda prickar på fuxar. Och den vita fläcken skulle antingen kunna vara en birdcatcher spot, om den är rund, eller en effekt av skäckanlag, om den är ojämn.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: zarmino
·
Hästvård Har någon sett liknande ljus pigmentfläck i en hästs öga? Undrar om någon vet om detta är en ofarlig naturlig grej eller om det är...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Cavallo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp