Trender! vad är hetast just nu?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MariaAhmira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 318
M

MariaAhmira

på tävlingar och också allmänt?!
brukar ju alltid vara massa trender, så nu när man har varit borta från tävlingsbanan i två så är man ju inte annat än väldigt nyfiken!:p
Det är alltid lika kul när man kommer till en tävlingsplats och man ser hura ALLA har just en sak, som när öronhuvorna kom, de rutiga benlindorna och hoppschabraken!

så vad är hetast just nu;) :)

:bump:

Sv: Trender! vad är hetast just nu?!

När det gäller färger så är det mycket grått och orange/rött som är inne nu.

När det gäller hjälmar så är det nya GPAn - "flug-hjälmen".

När det gäller bett är det Mikmar och Flippanbettet.

:smirk:

*NEW skydd (och alla dess kopior)
*Prestige sadlar
*Veredus skydd
*Kombinationsbett av alla dess slag :smirk:
*Roeckl handskar
*Täcke med svansfläta
*Glengordon träns

typ ;)

Senast ändrad av en moderator:

Tycker mig se mer och mer Remont nosgrimmor på ponnyhoppningar, håller nästan på att utklassa pullar ;) :angel:

Sen får vi ju inte glömma benskydden som också är heta just nu:

Catago
Whitaker
Horse saver

Alla ser likadana ut i princip ;)

19400_M.jpg

Dressyrfantasten skrev:
Sen får vi ju inte glömma benskydden som också är heta just nu:

Catago
Whitaker
Horse saver

Alla ser likadana ut i princip ;)

19400_M.jpg

Fast JW skydden är snyggast! :D

GPA hjälmen är jädra snygg alså!

vill ha!:) ....men ...mycket pengar:'(

önska sig i julklapp och hoppas hihi

:eek: Den är så FUL! Fast snart vänjer man väl sig som vanligt å tycker den är snygg... :smirk:

Men eftersom den inte kan knäckas så man kan ha den hela livet så är den väl värd 12.400 kr!

Du hade säkert varit bra trött på den efter 2-3 år kan jag tänka mig, den är ju inte direkt klassisk....

Hmn när det kommer till ryttarutrustning så är väll i hjälmväg de populäraste hjälmarna Charles Owen (gärna med läderhakband), och även andra hjälmar med läderhakband som t.ex. Champion Showring och Victor Hugo m.fl. Men CO är ju s.a.s "orginalet".

Sedan är GPA hjälmarna lika poulära ffa. bland hoppryttarna då kanske. Den där nya "flughjälmen" :p verkar bli mer och mer bland toppryttarna. Även fler och fler som inte har råd med orginalet dvs. GPA hjälmarna, köper kopior av dom.

Roeckl handskar är också inne.

Ridbyxor är nog ganska varierande beror nog på tycke och smak skulle jag tro. Men märken som går hem är väll t.ex. Pikeur, Anky, Euro-Star osv.

Färger som är "inne" just nu verkar vara lite mer vågade färger som t.ex. grått, rött, oranget, ljusrosa och ljusblått. Även lite lajmgrönt och gult! Gärna kombinera en mörkare och enklare färg som t.ex. svart med rött eller liknande.. och så t.ex. brunt och ljusblått m.fl.

Dyón stövelskaft och dyón shortchapsen/leggings. Även dyóns "hela chaps" ffa. hos hoppryttarna då.

Sarm Hippique, Cavallo m.fl. stövlar med snörning hos hoppryttare och t.ex. Petrie Anky och Cavallo Piaffe stövlar med dressyrbåge funkar hos dressyrryttarna.

Misstänker att även Pessoas spön (i af ála 700 kr) kommer gå hem, men rika hästmänniskor kommer säkert köpa dom för 3000 kr också, förvånar mig inte ett dyft. :smirk: i alla fall inte om man kan köpa t.ex. GPA hjälmar för dryga 13 000:-

När det gäller hästgrejer så går väll det mesta hem från t.ex. Pessoa,
Equiline, RG, Eskadron m.fl.

När det kommer till benskydd så funkar de klassiska Eskadronskydden alltid, likaså Veredus, och även de kopior som vuxit fram.. t.ex. Hampa Pro, Catago Pro, Horse Savers m.fl...

I hoppningen verkar det vara lite alla möjliga träns och nosgrimmor som förekommer. Pullar, aachen, remont osv.

I dressyren är det fortfarande ffa. de riktigt breda dressyrnosgrimmorna med snokrem som reagerar verkar det som, men de klassika remontnosgrimmorna verkar komma fram från garderoberna mer och mer..

Även rundsydda träns är jäkligt hett speciellt om man har en häst då som passar i det! T.ex. Hubertus nya rundsydda träns är grymt snyggt!

Centaur skrev:
Du hade säkert varit bra trött på den efter 2-3 år kan jag tänka mig, den är ju inte direkt klassisk....

Inte direkt för att jag skrivit att jag sak ha den eller nått, skrev bara att den är en hjälm som man kan ha hela livet, då den inte kan knäckas när man ramlar av. Därför kanske den är värd sina pengar.

Men tror du verkligen nån kommer ha den hela livet? Jag tror det är en modegrej!

Till hästen:
*inte så mkt pullarnosgrimmor längre tkr jag, utan mer "vanliga" träns, Dy'on, FB, M&N o andra "klassiska" märkesträns.
*inte så mkt fårskinn längre över huvud taget, ex på benskydd, under sadeln osv.
*shabrak från JW, RG, och klassiska Equiline, Hansbo osv.
*kombinationsbett (invecklade bett.....)
*skydd från typ JW, Veredus, Catargo osv. Eller klassiska eskadron eller läderskydd
*täcken från RG, JW, snygga tävlingstäcken m fina svansflätor o exklusiva kantband

Ryttaren:
*antar att "flughjälmen" från GPA blir allt populärare, men knappast inget en vanlig hobbyryttare har råd att köpa
*annars fortsätter nog GPA och dess kopior, även Charles Owen o andra m läderhakband
*leggins/stövelskaft gärna i läder eller ngt ditåt
*ridbyxor o andra kläder från typ Euro Star, Pikeur, Anki, Pessoa, Kingsland osv.
*färger är jag inte så bra på, men det har iaf varit mkt naturfärger som olivgrönt, brunt, beigt

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 068
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 444
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 219
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 270
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka