Triangelmärkt häst=clear roundtävlingar?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Bezzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 466
Sv: Triangelmärkt häst=clear roundtävlingar?

Det är försäkringsbedrägeri och det är olagligt.
Man har fått ut en vissa summa på livförsäkringen eftersom hästen inte är brukbar för de man vill längre.

Jag anser att köper man en triangelmärkt häst så får man skylla sig själv lite man är ju låst till att inte kunna tävla. Jag tycker det är skillnad
på bettlöst och bomlöst för det är för hästens förmån, tävling är för människan. Sen så är det också så att varenda häst är faktiskt inte felaktigt
märkt som det låter i dessa trådar.

Hos oss hade du inte fått starta varken på Pay&Ride eller programridning såvida du inte hade haft ett veterinärintyg som fastställer att hästen är friskförklarad.

Vi skriver i propparna att hästen ska vara i skick enligt TR och där står i Mom 132

"3. Triangelmärkning
Häst som av försäkringsbolag betalat ut ersättning för och som är triangelmärkt, får inte delta i tävling."

Nej, varken tävla eller träna för tävla på en t märkt häst.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 088
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31