Bukefalos 28 år!

"Trick" och agility för hemmabruk

Mela99

Trådstartare
Ja, jag har en sheltievalp och en sheltie som är unghund som jag har tänkt att träna för skojs skull, enbart för hemmabruk (inget annat planerat iaf) ,men vill ha lite tips på vad man kan göra!

De agilityövningar jag har kommit på är :

-Vanliga hinder, hoppa över eller krypa under
-Zick-zack
-Tunnel
-Gungbräda
-Klätterhinder
-Bord (ligga still 5 sek)
-Hoppa igenom däck
-Springa ett varv runt en tunna

Detta har jag övat med min vuxna hund och har därför grejer kvar till det, men tänkte om man kunde komma på nåt mer roligt?

Och de "trix" de redan kan eller som jag har tänkt att de ska lära sig är :

-Sitt
-Ligg
-Ligg fint
-Tassen
-Snurra runt
-Rulla runt
-Gå på två ben
-Krypa
-Hopp
-Spela död
-Skäll
(samt "gå fint" "stanna där" "vänta" etc)


Mer tips?

Och ni som lärt era hundar att spela döda, vad har ni för kommando till det? "Död" eller "Pang" eller typ "Farmor kommer och hälsar på idag" :p Ni fattar.
 
Sv: "Trick" och agility för hemmabruk

Och just det, freestyle tycker jag verkar SKITKUL! Men hur FASEN lär man en hund det? :crazy: tycker det verkar svårt!
 
Sv: "Trick" och agility för hemmabruk

Hallå . jag har två st hundar en golden på 5 år och en amstaff på 3 år. Golden hanen har jag lärt att hoppa (han tycker om agility:)) över mina ben när jag sätter upp dom i luften, först hoppar han över det ena sedan det andra sen säger jag slalom då går han slalom mellan bena ngr gånger ... Sen kryper han på komando samnt stutsar upp mot en vägg om jag säger "hands up" hMM vad gör han mera?? joo rullar runt på komando "rulla runt" och snurrar runt på komando "snurra" ja det e väl det jag lärt han förutom det vanliga sitt ligg stanna typ, sen kör vi agility då o då :)

Hoppas du fick lite tips till din träning :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 853
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund jag vet att det har funnits säkert hundra trådar om liknande ämne som mig. Skulle jag tro åtminstone. Men jag behöver hjälp. Tips...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Tycker att de var tråkigt att den tråden dog ut, så jag tänkte väcka liv i den igen. Tanken är samma som förra gången. Ett nytt trix...
Svar
4
· Visningar
646
Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 157
Senast: Dressyren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp